Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom is op alle computers in mijn omgeving Windows Internet Explorer niet vooruit te branden

waarom is op alle computers in mijn omgeving Windows Internet Explorer niet vooruit te branden, en loopt om de 2 seconde vast.... t lijkt me niet dat Internet 2x3,2Ghz nodig heeft...

ook zijn de PC`s schoon, opgeruimt en (hopelijk) virus vrij

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
590
capthavoc
14 jaar geleden
beetje vaag hoor alle computers in mijn omgeving
je bedoeld in je eigen netwerk ?
de pc's van je buren, de pc,s van je werk ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Geen nood... De nieuwe Internet Explorer 9 (beta) is al te downloaden en is volgens pc bladen al een Firefox "Killer" die al sneller is dus als Firefox 3.6. Volgens de pc bladen is IE er wel op vooruit gegaan maar nog altijd lang niet zo snel als Chrome of Opera. Verschil tussen Opera en Chrome: Chrome is kaal en Opera behaard. Opera is een aanrader want Opera beschikt over gratis diensten zoals: eigen webserver, e-mail zit IN de browser, contact beheer,
notities, links, enz. misschien lijkt dat nutteloos maar Opera heeft ook nog een Internet "Booster" voor langzame netwerken/internet verbindingen! Maar het antwoord op jouw vraag: Waarschijnlijk komt het door langzame en onnodige services, de "Codering", oude ActiveX besturingselementen, enz. je kunt internet explorer een "beetje" "boosten" door bittorrent-programma's zoals UTorrent uitteschakelen doordat die bandbreedte "reserveren" oftewel bijv. 600 kb reserveren waardoor die 600 kb niet gebruikt kan worden. meestal heb je hier niet zo'n last van maar het is een optie. nog een optie is onnodige werkbalken zoals van AVG,Google,Yahoo,enz uit te schakelen. Maar je moet maar kijken wat jou het beste/makkelijkste lijkt, maar ik wens je in ieder geval veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat dat gewoon veel langzamer is dan Google Chrome
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets om jezelf af te vragen is of er bij alle PC's in jouw omgeving een soort van grote gemene deler is. Oftewel, hebben deze systemen iets met elkaar gemeen ? Hebben ze allemaal hetzelfde besturingssysteem (Windows-versie) ?

Bijvoorbeeld: dat ze allemaal via dezelfde provider het Internet op gaan of dat ze allemaal via dezelfde router met het Internet zijn verbonden.

Ik zou tenminste verwachten dat het iets is wat al deze computers hebben en waardoor het in combinatie met IE niet vooruit te branden is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding