Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent # en @ op twitter?

Ik weet dat als je @naam schrijft het een berichtje aan een persoon gericht is. Werkt het ook als je typt: Ben met @Lisa naar de bios geweest. Of wordt het dan een berichtje voor iedereen? De naam 'Lisa' wordt in dit geval namelijk wel een link waardoor je naar haar twitter pagina kan gaan.

Ook zie ik vaak mensen achter hun berichtje #stukjetekst zetten. Ook dit wordt een link, maar wat betekent dit?

Toegevoegd na 31 minuten:
Ah oke, dankjewel. Ik snap het nog niet helemaal maar wel al een stuk beter.
En als ik bijv schrijf: @lisa ik ben met @mark naar de bios geweest, krijgt dan alleen lisa het of mark ook?
En om in die lijst te komen, van bijv joran van der sloot, zoals in jouw voorbeeld. Moet ik dan #joranvandersloot in mijn tweet hebben staan. Als ik het alleen over joran van der sloot heb, komt het niet in die lijst te staan?

Toegevoegd na 14 uur:
en stel dat degene aan wie ik het schrijf, mij niet volgt, krijgt hij of zij dan wel mijn berichtje te zien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als je een @lisa aan het begin van je tweet zet, zonder komma's letters of wat dan ook, dan word hij alleen naar lisa verzonden. Als je @lisa @mark neerzet word hij en naar lisa en naar mark verstuurt, maar ook hier geld weer, als je er een komma of letters of wat dan ook voorzet word hij naar iedereen verstuurd. je kunt ook bijvoorbeeld #footbal op het einde van je naam neerzetten, dan betekent dat er dan een apparte 'lijst' is waar alle tweets op komen waar #footbal in staat.

Als je het niet helemaal snapt, vraag even verder in reactie!

Toegevoegd na 3 minuten:
deze lijst met #footbal kun je trouwens zelf ook lezen, het doel hiervan is dat je weet wat er op dat moment allemaal word gezegt over voetbal, nu is voetbal misschien niet een heel goed voorbeeld, veel beter is #joranvandersloot, als dit in het nieuws komt en je wilt reacties hierop weten, kijk je op de #joranvandersloot lijst en zie je wat mensen over de hele wereld hier over tweeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

@ betekend of dat het aan een persoon gericht is, of dat het doelt op iemand die ook twitter heeft en dat dat het twitteraccount is van degene met wie je bijvoorbeeld naar de bios bent geweest. Een berichtje met @naam is voor iedereen te lezen, maakt niet uit of het aan het begin of middenin de zin is.

# is een hashtag. Deze zorgt ervoor dat mensen die dingen over een bepaald onderwerp willen zien alle tweets over dat onderwerp kunnen lezen. Door of op de tag te zoeken of op de tag te klikken in een tweet.

Toegevoegd na 18 uur:
Als je @lisa en @mark in een berichtje zet krijgt iedereen die je volgt dat te lezen, dus ook Lisa en Mark.

Als je joran van der sloot los gebruikt kunnen mensen dat ook vinden als ze op joran van der sloot zoeken. maakt niet uit of het aan elkaar of los is (google doet dat ook).

Op twitter heb je in het menu rechtst iets staan waar @eigennaam staat. Als je daarop klikt krijg je alle berichten te zien waarin @eigennaam gebruikt is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding