Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Manupulicatie keuze internetconnectie.?

Mijn laptop heeft twee internet verbindingen. Één voor het bedrijf, (toegang tot netwerkschijven, email e.d.). De eerste is erg sloom, maar nodig voor eerder genoemde zaken.
De andere (wifi) is snel, maar die heeft geen toegang tot netwerkschijven e.d.

Nu heb ik mij laten vertellen dat mijn browser de verbinding kiest met de beste verbinding. Niet hoe snel het internet is, maar hoe kwalitatief is de verbinding. En dan is de netwerkkabel altijd beter.
Hoe kan ik zorgen dat mijn browser toch kiest voor wifi en b.v. mijn outlook voor de netwerkkabel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
780

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik las net het onderstaande artikel over Windows 2000. Nu geef ik toe dat dat alweer 10 jaar geleden is. Daarom ben ik eens in mijn Windows 7 gaan kijken om te zien of ik iets soortgelijks kon vinden.

Zo ben ik vanuit mijn Configuratiescherm (Control Panel) naar het "Network and Sharing Center" gegaan. Vervolgens klik ik op "Change adapter settings" aan de linkerkant. Dan zie ik een overzicht met alle netwerkverbindingen (zowel fysiek als virtueel).

In het menu van dat venster staat ook een Advanced. Als ik dat menu uitklap dan staat onderaan een "Advanced settings..." Klik ik dat aan dan zie ik de volgorde van de netwerk-verbindingen en kan ik deze ook aanpassingen met een pijltje omhoog/omlaag.

Ik heb overigens een Windows 7 in de Engelstalige versie, maar ik weet ook niet welke Windows-versie jij hebt. Mogelijk is het even zoeken naar hoe het in jouw Windows-versie heet, maar een dergelijk overzicht zal er ongetwijfeld in zitten als iets soortgelijks er in Windows 2000 ook al in zat.

Om het je eenvoudiger te maken heb ik ditzelfde ook (in het Nederlands) opgezocht voor Windows XP en Windows Vista.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal super!!! Hartelijk dank! Vooral de hoeveelheid invalshoeken :) Om het je nog leuker te maken, ik heb een WIN7 NL en een WIN7 EN versie :) Geweldig bedankt!

Andere antwoorden (2)

Wil je absoluut met Wifi werken? Trek je netwerkkabel eruit. Wil je aboluut bedraad werken? Zet je wifi uit d.m.v. het knopje voorop je laptop (zie je gebruiksaanwijzing)
(Lees meer...)
escape
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, dat doe ik nu... maar dan niet eruit trekken maar via netwerkverbinding het betreffende netwerk enable of disable... Maar daar ben ik te lui voor, vandaar mijn vraag :) Anno 2010 moet dat automatisch kunnen. Vind ik! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan in zoverre automatisch als je eerst met de hand aangeeft, wie welke weg moet nemen. Hoe kan anders de pc dat weten? Dat doe je met routing.
escape
14 jaar geleden
Je laptop kan dat onmogelijk automatisch kiezen, want er is geen criterium aan de hand waarvan hij dat zou moeten gaan kiezen. "De kwalitatief beste verbinding' is een vaag begrip.
Je zult dan routes moeten instellen op je laptop. Standaard zal hij de netwerkkabel nemen, dus voor alle andere zou je dan een route via de wifi moeten opzetten.
[omslachtig].

Of je draait het om en zet in de enhanced networkproperties de wifi als standaard en voor alle verbindingen met je bedrijf zet je een route op via de netwerkkabel.
[minder omslachtig]

De vraag is eigenlijk of je beide verbindingen tegelijk mag/kan gebruiken...(hangt van de bedrijfspolicy af).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding