Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom laden webpagina's vertraagd?

Ik heb internet via Ziggo. Snelheidstesten zijn supersnel. Zowel bekabeld als via wifi. Toch laden veel pagina's langzaam. Cookies al verwijderd overal. Heb het probleem op een macbook, Imac en een Windowscomputer. Zowel via Chrome als Edge.
Wannneer ik Ziggo-internet uit zet en verbind via mijn telefoon via Vodafone -internet laden dezelfde pagina's een stuk sneller

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Er kunnen een paar redenen zijn waarom webpagina's toch traag laden, ook al hebben je snelheidstests een goede score.

Vaak ligt het aan de websites zelf. Sommige pagina's zijn zwaar of zitten vol met veel advertenties en scripts, waardoor ze langzamer laden.

Ook kan de DNS-instelling een rol spelen, die misschien niet optimaal is. Als je een ander DNS-server probeert, kan dat helpen.

Daarnaast kunnen extensies of instellingen in je browsers vertraging veroorzaken. Probeer eens te kijken of het helpt om deze uit te schakelen.

Hebben jullie ervaring met trage webpagina’s ondanks snelle verbinding? Welke oplossingen hebben bij jullie het beste gewerkt?
een dag geleden
Je kunt niet sneller laden dan dat het aangeboden wordt. Waarschijnlijk is de uploadsnelheid van de website dan aan de lage kant.
een dag geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing