Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom accepteert adsense mijn nieuwswebsite niet?

Goededag,
Eerder ben ik al een forum gestart over mijn probleem met Adsense, maar nu een lange tijd later is het nog steeds niet opgelost. Ik ben al geruime tijd (1,5 jaar) bezig met mijn website (polderdorp.nl) om hier adsense op te krijgen. Echter heeft adsense mij nog steeds niet goedgekeurd en iedere keer is de reden 'content van weinig waarde'. Alleen ik zie totaal niet wat nu het probleem is? Is er iemand die dit wel ziet in mijn website? De index is goed. Ik heb nieuwsberichten langer gemaakt en meer tekst toegevoegd. Er is een privacybeleid. Er is originele content waarvan niks is overgenomen. Ik heb meer dan genoeg berichten geplaatst. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom de content van weinig waarde is. Kan het misschien zijn dat mijn berichten langere tekst moeten bevatten? (Minimaal 500 woorden bijv). Hoe kan het dat andere nieuwswebsites wel worden geaccepteerd terwijl zij ook korte berichten plaatsen en geen mega lange blogs? Kan iemand mij verder helpen misschien?

Alvast dank.

Mvg Bart

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Het kan frustrerend zijn als Google AdSense je website blijft afwijzen. Meestal kijkt AdSense naar de waarde en kwaliteit van de content. Dit betekent dat je artikelen niet alleen origineel moeten zijn, maar ook goed geschreven en informatief.

Hoewel je al langere artikelen hebt toegevoegd, kan het helpen om je content te verrijken met detail en diepte. Probeer onderwerpen vanuit verschillende hoeken te belichten en voeg relevante afbeeldingen of bronnen toe.

Daarnaast kan de gebruikerservaring ook een rol spelen. Zorg ervoor dat je website er professioneel uitziet, snel laadt en mobielvriendelijk is. Dit helpt ook om de waarde voor bezoekers te verhogen.

Het kan ook dat je artikelen te kort zijn. Veel mensen adviseren om minimaal 300 tot 500 woorden te hebben, maar diepgang en relevantie zijn nog belangrijker. Je kunt kijken naar de structuur en indeling van je artikelen en misschien ook wat meer interactie of gerelateerde links toevoegen.

Wie heeft ervaring met het optimaliseren van een website voor AdSense? Welke tips kunnen jullie delen voor Bart om zijn goedkeuring te krijgen?
een maand geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing