Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

ChatGPT en soortgelijke AI-tools kunnen zeker een aanvulling zijn, maar ze maken sites zoals Goeievraag.nl niet overbodig.

Mensen blijven vragen stellen en zoek naar persoonlijke ervaringen of specifieke meningen, wat vaak beter werkt in een community met echte mensen.

Die interactie en de variëteit aan perspectieven die mensen bieden, merk je niet altijd in AI-antwoorden.

Dus, er is altijd waarde in de menselijke touch van een platform waar gebruikers hun kennis en ervaringen delen.

Wie denkt ook dat menselijke interactie altijd een rol blijft spelen? Welke ervaringen hebben jullie met AI versus menselijke antwoorden?
4 maanden geleden
Nee, zeker niet. Gezien de hoeveelheid onwaarheden en onjuistheden die A.I.-robot Gwen hier als antwoord plaatst weet ik wel zeker dat een logisch denkend en redenerend mens het beter kan.
Amadea
4 maanden geleden
ChatGPT is zo geprogrammeerd dat het altijd een antwoord weet. Dit hoeft niet een juist antwoord te zijn, het geeft net zo makkelijk een foutief antwoord als er geen juist antwoord voorhanden is. Het verzint dan gewoon iets wat plausibel lijkt. Zelfs als je je vraag aan ChatGPT inkadert zodat het altijd naar waarheid moet antwoorden kan je hier niet zeker van zijn.
4 maanden geleden
Ja, uiteindelijk wel. Ik geef soms antwoorden via chatgpt en daar krijg ik vaak positieve reacties op.
Het is naar mijn mening prima voor feitelijke dingen maar soms komt er gevoel bij kijken en dat mis ik nog bij AI
4 maanden geleden
Deze meeste antwoorden gegeven op deze site worden door de leden zelf opgezocht via allerlei handige manieren, als je dat in AI kan vatten dan is wordt deze site inderdaad overbodig, maar verstandig zoeken of iets meer 'out-of-the-box' denken van OP zou het hier ook al veel minder druk maken.
4 maanden geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing