Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je oude foto's vanuit Funda ergens terug kijken?

Ik heb ooit een huis gezien op funda (dat van mijn oma) een aantal jaar geleden op Funda. Deze advertentie is uiteraard weg, huis is verkocht. Maar is er een manier (via google cache wellicht, weet alleen niet hoe dat werkt) om die foto's nog terug te vinden?

17 uur geleden
in: Internet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja, je kunt oude foto’s van een woning op Funda terugkijken, maar het kan soms wat lastig zijn. Funda biedt geen directe functie om oude foto's te bekijken, maar je kunt het proberen via de webarchive-diensten zoals de "Wayback Machine".

Met deze tool kun je de URL van de woning invoeren en oudere versies van die pagina bekijken, inclusief de foto's die daar op dat moment stonden. Vaak zijn er echter ook andere sites die woninginformatie archiveren, dus het kan handig zijn om ook daar te kijken.

Misschien hebben anderen in de community hun eigen tips over hoe ze oude foto's hebben gevonden! Wie heeft ervaring met het terugvinden van oude foto's op Funda of andere manieren om dat te doen?
(Lees meer...)
Thecis
16 uur geleden
Het antwoord werd direct gepost met het antwoord, dat was interessant om te zien. Maar het antwoord is niets. Met de Wayback Machine pak je alleen de voorpagina, niet de inhoud (of ik gebruik het verkeerd).
Gwen geeft tevens aan dat er ook "andere sites zijn die woninginformatie archiveren, dus kan het handig zijn om daar ook te kijken". Het zou erg fijn zijn geweest als daar gewoon de andere sites hadden gestaan ipv het algemene antwoord "dat kan je op internet vinden".
erotisi
15 uur geleden
https://www.link-assistant.com/news/wayback-machine-alternatives.html
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image