Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom werkt de optie 'Afmelden' in mails van bedrijven vaak niet?

Er wordt dan een mail gestuurd naar het betreffende bedrijf. Echter. dit werkt totaal niet. Ik blijf berichten van bedrijven ontvangen waar ik me al meermaals heb afgemeld via deze mogelijkheid. Waar kan dit aan liggen en wat kan ik er aan doen?
Ik kan natuulijk alle bedrijven zelf een mail sturen maar dat vind ik er omslachtig.
Ik gebruik Google Chrome en soms Firefox. En ik heb Gmail.

4 uur geleden
in: Internet
215
Ikhebgeenidee
3 uur geleden
Zijn het nieuwsbrieven waar je jezelf voor hebt aangemeld, ooit? Bedrijven die "echt" zijn, zoals HEMA, AH, NS, ANWB, etc. zouden zo'n afmelding moeten verwerken.
Bij veel bedrijven die zich wat minder aan de regels houden, zal het niet werken of is het zelfs een middel om te achterhalen of een mailadres bestaat.
Browser maakt niet uit.
Gmail heeft een redelijk goed spamfilter.
Pieterke
2 uur geleden
-@Ikhebgeen idee: Bedankt voor uw reactie. Bij een aantal heb ik me inderdaad ooit voor de nieuwsbrief aangemeld maar bij een paar bedrijven heb ik me zeker niet aangemeld voor de nieuwsbrief maar weleens op hu site gekeken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Die afmeldknop misbruiken die spammende bedrijven nou juist om te weten of het mailadres actief is. Dus doordat jij hen dat op deze manier laat weten gaan ze lekker door met spammen.

Wat ik zelf doe is de afzender blokkeren. En als dat ook niet helpt dan een regel instellen dat alle berichten met dergelijke inhoud direct gelezen in de prullenbak verdwijnen.
(Lees meer...)
Amadea
4 uur geleden
Pieterke
4 uur geleden
Bedankt voor uw reactie.
Inekez1
21 minuten geleden
Inderdaad, bij dergelijke mails moet je je niet afmelden, niet reageren. Markeer de betreffende email als ongewenste reclame, dan komt ie in het vervolg in je spambox terecht.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding