Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de maximale lengte van een Gmailadres?

Voor een vrijwiligersorganisatie moet er een gmailadres gemaakt worden. Wat is de maximale lengte voor een gmailadres?

2 dagen geleden
in: Internet
346
ronron1212
2 dagen geleden
Te lang is niet handig voor de ontvanger zeker niet. Het mogen meer dan 100 tekens zijn
LeonardN
2 dagen geleden
Wat ik kan vinden is een algemene regel.
64 voor het eigen deel. 255 voor datgene achter de @
Maar aangezien het al om een gmail adres gaat is het dus 64 tekens voor de @ Ergens anders lees ik dat een Gmail accountnaam maar 30 tekens zou kunnen bevatten. Maar ik snap je probleem niet.
Je gaat naar Gmail en je poogt een naam.
Dat lukt en dan is het goed
Of het mislukt en je krijgt de reden te horen (ongeldig teken, in gebruik, te lang).
Met die info probeer je het wederom
reus_lucius
2 dagen geleden
LeonardN naam van de vrijwilligersorganisatie is lang en bestuur wil van tevoren een naam hebben om goedkeuring te geven. Ik probeerde ook al te vinden hoe lang een gmailadres mocht zijn maar vond dit niet.
LeonardN
een dag geleden
Dan maak je toch even een andere naam aan. Is toch zo uitgeprobeerd?
sdasfddgfdsdsadsadsadasdasaaaaadsdsadsadas@gmail.com

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er is een lengtebeperking voor e-mailadressen. Die limiet is maximaal 64 tekens (octetten) in het "lokale gedeelte" (voor de "@") en maximaal 255 tekens (octetten) in het domeingedeelte (na de "@") voor een totale lengte van 320 tekens.
(Lees meer...)
escape
2 dagen geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding