Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad als je verschillende wifi accesspoints dezelfde SSID uitsturen op hetzelfde kanaal?

Hallo

Ik heb een reguliere modem/router van de operator en 2 TP powerlines met wifi 2.4 en 5GHz.
Ik ben eens aan het kijken via het programma inSSIDer hoe de verdeling van de channels zijn.

Ik merkte op dat 1 powerline automatisch een channel kiest en dat deze overlapte met de telenet (van buren) channel op kanaal nummer 11. Dit zou storing kunnen veroorzaken. Ik heb deze ge-hardcode naar channel 6, dit is blijkbaar de channel waarop mijn router/modem uitstuurt. Ik vroeg me af, gezien het dezelfde SSID is, maar verschillende access points, kan het kwaad om een overlap te hebben met deze 2?
Zijn er nog andere voorstellen of lijkt alles goed te staan nu of zet ik de 3 access points best op 1 channel (BV:6) of laat ik alles op automatisch staan?

Alvast bedankt!

Picture for question
een dag geleden
in: Internet
290
Utrecht
12 uur geleden
Ik gebruik een range-extender naast mijn router. Beide gebruiken dezelfde SSID en kanaal. Werkt probleemloos.
LeonardN
10 uur geleden
Hoe bedoel je: kan het kwaad?
Ik zou zeggen probeer wat uit en zie wat het resultaat is. En anders ga je weer terug naar hoe het was.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding