Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik zien dat mijn mails gelezen worden door de geadresseerde?

Of kan ik ergens zien dat die mij geblokkeerd heeft? ik gebruik Yahoo als mailservice.

een week geleden
in: Internet
575
tinus1969
een week geleden
Veel mailprogramma’s van ontvangers blokkeren dat soort informatie naar de zenders, deels privacy, deels spambestrijding (omdat daarmee ook bevestigd wordt dat het adres bestaat- en er dus spam naartoe gestuurd kan worden.
samaiphon
een week geleden
ok spijtig dan omdat mijn dochter geen contact met mij meer wil en ik dus niet weet of ze mijn mails nog kan ontvangen en ook niet meer op haar telefoon vermoed ik...
TurfGraver
een week geleden
Je kunt dit proberen:
https://features.getmailbird.com/nl/read-receipts/yahoo-com
samaiphon
een week geleden
bedankt maar nogal ingewikkeld voor mij
Ikhebgeenidee
een week geleden
Als je dochter geen contact meer wil, ga haar dan niet bestoken met mail en/of telefoontjes. Ze zal daar, hoe spijtig ook, een reden voor hebben.
Mocht blijken dat ze de berichten wel leest, maar niet reageert. Maakt dat de situatie anders voor jou?
Inekez1
een week geleden
Al zou je wel een zgn. 'leesbevestiging' krijgen, dan zegt dat nog niks. Het is een bevestiging dat de mail is ontvangen en aangeklikt om te openen. Het wil niet zeggen dat de inhoud van de mail ook is gelezen. Iemand kan het bericht ook openen en dan onmiddellijk verwijderen zonder het te lezen. Dus in feite heb je niks aan die informatie. Andersom is het ook nog zo dat de ontvanger van de mail wel de afzender, onderwerp en eerste regel(s) van de inhoud van het bericht kan lezen zonder het bericht daadwerkelijk te openen. Je krijgt dan géén leesbevestiging terwijl het bericht dan juist wel (gedeeltelijk) is gelezen.
samaiphon
een week geleden
bedankt Inekez1
tinus1969
een week geleden
@samaiphon, als je dochter geen contact wil, is mailen al snel alleen maar opdringerig. Zoek een gemeenschappelijke kennis en vraag of die wil bemiddelen. Daarvoor is het wel nodig dat je bereid bent om te luisteren naar wat je dochter wil, bv excuses.
samaiphon
een week geleden
sorry ik heb geen gemeenschappelijke kennis

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding