Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is fronfustrte betrouwbaar?

ik zou iets willen bestellen bij deze online winkel maar vind nergens iets terug op internet of dat dit weer geen fraude is... misschien heeft iemand hiermee ervaring?

2 weken geleden
in: Internet
2.3K
fremar
2 weken geleden
https://www.scam-detector.com/validator/fronfustrte-com-review/
LeonardN
2 weken geleden
Die hele site schreeuwt als oplichting/dropshipper/slecht vertaald/buitenlandse rommel. "this is collection"
ipv
This is our collecion Geen naam en telefoonnr. onderaan de site.
Verschrikkelijke bewegende plaatjes.
Gok dat het zo'n site is waar je weken moet wachten op een product wat niet goed lijkt op de afbeelding.
samaiphon
2 weken geleden
bedankt maar hetzelfde gevonden op ALiExpress en daar heb ik goede evaringen mee
Ritsuka
2 weken geleden
AliExpress lijkt mij dan veiligere optie. Goed de reviews lezen voor je besteld en dan komt het wel goed
HeerVoldemort
2 weken geleden
Ben blij dat je tegenwoordig op foto's kan zoeken bij Ali en zo. Mijn man had een mooie jas gezien.
https://davidoutwear.com/collections/besetsellers/products/black-survival-cotton-jacket Ik dacht, laat ik toch eens even zoeken op afbeelding. En jawel, eerste hit, exact dezelfde jas bij Ali €18
samaiphon
2 weken geleden
heerVoldemort leg eens uit hoe je op fofo's kan zoeken? ik moest op woorden zoeken dus... bij Temu moet men nu een minimum som besteden en bij Ali gelukkig nog niet...
Pieterke
2 weken geleden
@samaiphon: Pas ook op met Temu. Daar staan ook veel negatieve reviews over op Trustpilot.
LeonardN
2 weken geleden
@samaiphon (zoeken via afbeelding) Gebruik Google Chrome
Rechtermuisklik op een foto
Zoek met Google Lens
tinus1969
2 weken geleden
@samaiphon
‘ bedankt maar hetzelfde gevonden op ALiExpress en daar heb ik goede evaringen mee‘
Ja enndat is juist verdacht. Dan is fronfustre waarschijnlijk een zgn dropshipper die aliexpres laat leveren maar wel een deel van het geld opstrijkt.
Inekez1
2 weken geleden
Als een dropshipper Chinese rommel verkoopt en je vindt hetzelfde artikel op Ali goedkoper, dan is het toch nog steeds Chinese rommel? AliExpress is geen verkoper, maar een site waarop verkopers iets kunnen aanbieden. Daar kunnen dus ook onbetrouwbare verkopers tussen zitten, of betrouwbare verkopers die wel netjes leveren wat op het plaatje lijkt, maar wat in de praktijk dan toch niet blijkt te passen of te werken. Door de hoge retourkosten stuurt niemand iets terug... welkom in de wegwerpmaatschappij!
HeerVoldemort
2 weken geleden
@samaiphon
Wat LeonardN zegt klopt. Maar je kan ook bij Ali, Temu en Shein zelf zoeken op afbeelding, dit gaat wel via de app.
Bij Shein kan het ook in de browser. In de zoekbalk staat een camera. Als je daarop klikt krijg je de optie om te zoeken op afbeelding. Ik had een screenshot gemaakt van die jas die mijn man gezien had, toen gezocht op Ali en daar kwam hij...en stuk of 40 keer met 40 verschillende prijzen. Hier een afbeelding van hoe zie zoekfunctie eruit ziet. (Afbeelding blijft 1 week beschikbaar)
https://tinypic.host/image/GridArt-20241019-013624164.2UlNXw
HeerVoldemort
2 weken geleden
@Inekez1
Klopt wat je zegt van die retour kosten. Maar toch krijg ik heel vaak mijn geld terug. Omdat de spullen nog wel eens defect zijn. Ali gaat daar beter mee om dan Temu moet ik zeggen. Als iets defect is, niks retourneren gewoon geld terug. Bij Temu heb ik nu al een paar keer gehad dat ik wel moedt retourneren. Toch heb ik best veel Ali rommel in huis wat ik al lange tijd in huis heb en nog gebruik ook. En jurkjes voor mijn dochter. €5,- voor een jurkje, tegen de tijd dat het versleten is, is zij er al uitgegroeid. Kinderarbeid? Ja dat kan, maar dat gebeurt toch wel, ook als ik het niet koop. Als iedereen dat nou denkt...maar dat doet iedereen ook, dus ja.
BonBonvanJohn
2 weken geleden
Ik zie ook maar 2 betaalmethoden op die website: paypal en creditcard. dan gaan er bij mij sowieso alarmbellen af. Trouwens de naam van de website zet mij al aan het denken
samaiphon
2 weken geleden
inderdaad en daarom ben ik er ook niet op ingegaan

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding