1 wifi netwerk ontbreekt op laptop, hoe vind ik dat terug?

Hallo

Ik heb een oude Asus laptop. Hij heeft jaren op 1 bureau gestaan verbonden met 1 wifi-netwerk. Hij is dan verhuist naar een ander gebouw en wifi-netwerk. Hij heeft er enkele maanden gewerkt, dan is hij weer verhuist naar zijn originele plaats (woonhuis), maar nu is dat eerste wifi netwerk niet meer te vinden.

Op andere toestellen is dat netwerk wel te vinden. De laptop vindt wifi van de buren en kan verbinden met mobiele hotspot en printers, maar niet dat ene netwerk dat we nodig hebben. Zelf een herstart heeft niet geholpen. Momenteel werkt hij via de ethernetkabel.

Helemaal geen idee wat het kan zijn, hij kan wifinetwerken vinden, behalve die ene dat andere toestellen wel kunnen vinden. Het is een regulier 2.4 GHz dat hij al eens heeft mee verbonden. De wifi adapter is up to date.

Met vriendelijke groeten

7 uur geleden
in: Internet
TurfGraver
6 uur geleden
WiFi netwerk mogelijk verborgen (SSID uitgeschakeld)?

Geef als eerste antwoord