Hoe weet je of Chinese webshops veilig zijn?
Ik had een discussie met iemand die beweerde dat temu niet veilig zou zijn i.v.m. privacy en wat ze met klantgegevens zouden doen. Maar die persoon bestelde wel jarenlang op bijvoorbeeld een AliExpress.
Ik vroeg diegene voor de onderbouwing waarom de een wel, en de ander niet veilig zou zijn.
Weet iemand hier iets meer van?
Wat voor antwoord gaf de ander? Er is de nodige discussie over hoeveel invloed de Chinese overheid heeft in diensten en producten uit dat land. Huawei is daarvan een bekend voorbeeld.
Of een duidelijk, onderbouwd en bewezen, antwoord te geven is, weet ik niet. China zelf zal, vermoedelijk, in ieder geval ontkennen.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=waarom+niet+bij+temu+kopen AliExpress is een betrouwbaar platform. Leveren tegenwoordig in ca. 2 weken en als een product niet aankomt, krijg je middels een dispuut je geld terug. Ik bestel er al jaren.
Ik heb hierbij altijd zoiets van: kijk eens wat Facebook/snapchat/maps etc. kennis van je activiteiten heeft, ongekend veel dat je mogelijk niet weet of realiseert. Nog nooit last van ervaren. Wat zou mij er wel last van laten ervaren als ik een usb-kabeltje koop van Temu?
Over de privacy had ik eigenlijk nooit nagedacht.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.