Hoe groot is de kans dat glasvezel internet overbodig wordt aangelegd?

Voor vaste internet lijkt glasvezel een goede keus te zijn. Maar mobiel internet is vaak sneller en wordt met de redelijke prijzen van onperkt datagebruik toch interessant. Kan het zijn dat de kostbare en ingrijpende glasvezel internet eigenlijk te snel is aangelegd.of blijft glasvezel echt een goede investering of wordt het toch binnen relatief korte periode overbodig?

2 uur geleden
in: Internet
ronron1212
een uur geleden
Ook je mobiel gaat via een zender door een kabel
LeonardN
een uur geleden
@ronron1212 Klopt, maar erotisi zal voornamelijk bedoelen de glasvezel tot aan de voordeur bij consumenten. De algemene infrastructuur kan idd nooit zonder glasvezelkabel. Je zou dus een situatie voor kunnen stellen waarbij men dus de bijna de hele infra glasvezel heeft. Dat is het nu ook, minus wijkkast naar voordeur. En dat de DSL en COAXkabel over een paar jaar vervangen of worden bijgestaan door 5g modems. Dat had dan dus een hoop openbreken van straten en aanleggen van relatief korte stukjes glas voorkomen. *(ook DSL en kabelsignaal worden na het verlaten van je huis al snel overgezet naar glas) Men zal dan in zo'n geval wel weer veel meer moeten doen aan de verbetering en uitbreiding van het mobiele netwerk. Nu zit iedereen thuis ook wel op een mobiel/tablet, maar een hoop daar van zal weer eerst via de WiFi gaan naar de (kabel/DLS/glas)modem. Blijkbaar zijn er al landen waar ongeveer zo'n situatie geldt (heb het niet zozeer over de aanleg van glas), maar het gebruik van 4g/5g
https://www.reddit.com/r/MapPorn/comments/1d6v76n/countries_that_have_the_highest_usage_of_mobile
ronron1212
41 minuten geleden
Bij mijn thuis is glas tot in het huis.
ronron1212
40 minuten geleden
En inderdaad thuis via wifi gaat ook via de kabel

Geef als eerste antwoord