Heb je een punt op Vinted als de maat niet overeen komt?

Ik heb een XL jasje besteld bij iemand in Italië.
De maatvoering op het label klopt.
Maar het past totaal niet. Mijn vrouw heeft maat S en zij past precies in het jasje.
Kan ik de verkoper verwijten?

2 uur geleden
in: Internet
Ikhebgeenidee
een uur geleden
Zelfs in Nederland is niet elke XL (of andere maat) even groot, past.
Dus nee, ik denk niet dat je verkoper wat kunt verwijten.
LeonardN
een uur geleden
Het artikel is zoals geadverteerd lijkt me. Dus dan zal het lastig worden.
Ritsuka
een uur geleden
Per land en per merk kan een maat verschillen.

Antwoorden (2)

De kledingmaten in Italië verschillen sterk van de Nederlandse maten.

De Nederlandse XL is hier maat 46
In Italië is maat 46 een Nederlandse maat M

Je verkoper heeft dus één maatje gesmokkeld.
Dit is typisch Italiaans.
's Lands wijs, 's Lands eer...
een uur geleden
Je kunt de verkoper niks verwijten indien de maatvoering in het jasje overeenkomt met de advertentie.
Je kunt wel met de verkoper overleggen om tot een oplossing te komen. De verkoper hoeft hier niet in mee te gaan.
Vinted zou jou wel beschermd hebben (en het geld teruggestort hebben) indien het label een kleinere maat heeft dan de maat in de advertentie.

Ik zou het jasje weer doorverkopen op Vinted en duidelijk in de omschrijving zetten dat het jasje veel kleiner valt.
Deze oplossing lijkt mij goedkoper, omdat jij in dit geval afhankelijk bent van de goedwillendheid van de verkoper.

Zelf ben ik ook actief op Vinted.
De voorwaarden (app) heb ik gekopieerd:

Vinted terugbetalingsbeleid
Let op
Als je iets koopt bij een Pro-verkoper, is het Vinted Terugbetalingsbeleid Pro van toepassing.
Onze Kopersbescherming wordt toegevoegd aan elke aankoop die je doet via de ‘Kopen’-knop (hiervoor betaal je een toeslag). Bij de Koperbescherming zit ons Terugbetalingsbeleid inbegrepen. Hiermee krijg je een terugbetaling als:

Je bestelling nooit aankomt
Je pakket beschadigd is geraakt
Je artikel duidelijk anders is dan beschreven
Het terugbetalingsbeleid dekt helaas geen artikelen die niet passen, of niet bevallen. Je kunt echter wel met je verkoper praten over een retour, maar het is hun beslissing of ze de retour te accepteren of niet.
33 minuten geleden