Mijn Asus computer zegt dat ik geen internet heb, terwijl dat wel zo is...wat moet ik doen?
Ik heb net een update uitgevoerd bij mijn Asus laptop. Ik wil terug inloggen maar krijg een foutmelding. Er wordt gezegd dat ik geen internet heb maar dat is wel zo (getest met mijn andere apparaten). Ik vind dat heel raar, ik zou toch lokaal moeten kunnen inloggen want er staan ook bestanden gewoon op mijn laptop (dus niet in drive of zo maar op een harde schijf). Maar zelfs daar kan ik niet aan, de melding blijft dat ik niet kan inloggen omdat ik geen internet heb en ik heb al van alles gedaan om dit goed te krijgen maar niets werkt.
Ik kan ook nergens aan, waar ik zou kunnen zien waar het fout loopt .Pincode aanvaardt hij om dezelfde reden niet. Ik heb wel VPN Windscribe geïnstalleerd, maar al langer en nooit problemen mee gehad. ik moest hem gewoon pas aanzetten als ik al online was, dan bleef alles functioneren.
Wat nu?
Bedoel je een Windows-update? Heb je een netwerkkabel (en je laptop een netwerkaansluiting). Heb je meer opties (wat staat er rechtsonderin?!)
Dit zegt niet zoveel. Het gaat erom of je internet hebt op de laptop. Als je je wachtwoord kan intypen staat er rechtsonder en WiFi icoon. Wat staat daar?
Mmmh, het is niet "dit probleem" wat ASUS hier doet is een zwik algemene probleemoplossingen voor het niet kunnen opzetten van een wifi verbinding.
Maar bedenk je eens dat je wifi verbinding het niet doet, voor mijn part voor dagen.
Normaliter heeft dat 0 invloed op het inloggen van Windows. Dus er is hier iets heel anders aan de hand. Het probleem is dus niet dat de wifi het niet doet, het probleem is dat Windows blijkbaar denkt dat wifi nodig is om ingelogd te raken.
Eigenlijk maakt dat niet uit.
Stel je voor dat je je laptop meeneemt naar een plek waar GEEN wifi is, laat staan een manier voor bedrade verbinding. Verwacht jij dan dat je
A. Gewoon kan inloggen zonder foutmelding
B. Niet meer kan inloggen en Windows niet inkomt, je pincode niet meer kan invoeren/niet kan gebruiken.
Bios probeert via een netwerk op te starten I.p.v. schijf.
Wat ik alleen niet kan zien, is of je de aangedragen oplossing ook kunt uitvoeren zonder dat je bent ingelogd.
Dit probleem staat los van het wel/niet hebben van internet.
Wat gebeurt er als heel het internet in de wereld uitvalt en jij of een ander start zn laptop/PC op? 1. Start gewoon op, logt gewoon in (je ziet rechtsonderin in Windows dat je niet verbonden bent, of als je een webpagina probeert te openen)
2. Je raakt niet ingelogd in Windows met een foutmelding in het inlogscherm? Je kan niks met de laptop/PC. (zoals in deze vraag uitgelegd)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.