Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Asus computer zegt dat ik geen internet heb, terwijl dat wel zo is...wat moet ik doen?

Ik heb net een update uitgevoerd bij mijn Asus laptop. Ik wil terug inloggen maar krijg een foutmelding. Er wordt gezegd dat ik geen internet heb maar dat is wel zo (getest met mijn andere apparaten). Ik vind dat heel raar, ik zou toch lokaal moeten kunnen inloggen want er staan ook bestanden gewoon op mijn laptop (dus niet in drive of zo maar op een harde schijf). Maar zelfs daar kan ik niet aan, de melding blijft dat ik niet kan inloggen omdat ik geen internet heb en ik heb al van alles gedaan om dit goed te krijgen maar niets werkt.
Ik kan ook nergens aan, waar ik zou kunnen zien waar het fout loopt .Pincode aanvaardt hij om dezelfde reden niet. Ik heb wel VPN Windscribe geïnstalleerd, maar al langer en nooit problemen mee gehad. ik moest hem gewoon pas aanzetten als ik al online was, dan bleef alles functioneren.
Wat nu?

Picture for question
3 maanden geleden
in: Internet
2.6K
LeonardN
3 maanden geleden
Dat is inderdaad een vreemde, aangezien aanmelden in de regel niet afhangt van een netwerk. Niet bij een consument iig. "Ik heb net een update uitgevoerd bij mijn Asus laptop."
Bedoel je een Windows-update? Heb je een netwerkkabel (en je laptop een netwerkaansluiting). Heb je meer opties (wat staat er rechtsonderin?!)
TurfGraver
3 maanden geleden
Check je bios instellingen (boot hij wel van schijf).
VraagAntwoord66
3 maanden geleden
"getest met mijn andere apparaten"
Dit zegt niet zoveel. Het gaat erom of je internet hebt op de laptop. Als je je wachtwoord kan intypen staat er rechtsonder en WiFi icoon. Wat staat daar?
TurfGraver
3 maanden geleden
Dit:
https://www.asus.com/support/faq/1052166/
Maar dan andersom. ;)
LeonardN
3 maanden geleden
@liveisgreat Mij lijkt het duidelijk dat het antwoord NEE is, maar: Kom je Windows in?
Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
Hoe zou de internetverbinding moeten zijn? Draadloos (wifi) of bekabeld? Als draadloos is, probeer eens met een kabel.
LeonardN
3 maanden geleden
"Wat ik alleen niet kan zien, is of je de aangedragen oplossing ook kunt uitvoeren zonder dat je bent ingelogd." Nee dat kan niet (op 1 na) want voor alles moet je je IN Windows begeven. Enige wat kan is dus de BIOS reset tip. "Op de site van ASUS staat een pagina gewijd aan dit probleem"
Mmmh, het is niet "dit probleem" wat ASUS hier doet is een zwik algemene probleemoplossingen voor het niet kunnen opzetten van een wifi verbinding.
Maar bedenk je eens dat je wifi verbinding het niet doet, voor mijn part voor dagen.
Normaliter heeft dat 0 invloed op het inloggen van Windows. Dus er is hier iets heel anders aan de hand. Het probleem is dus niet dat de wifi het niet doet, het probleem is dat Windows blijkbaar denkt dat wifi nodig is om ingelogd te raken.
LeonardN
3 maanden geleden
@Ikhebgeenidee
Eigenlijk maakt dat niet uit.
Stel je voor dat je je laptop meeneemt naar een plek waar GEEN wifi is, laat staan een manier voor bedrade verbinding. Verwacht jij dan dat je
A. Gewoon kan inloggen zonder foutmelding
B. Niet meer kan inloggen en Windows niet inkomt, je pincode niet meer kan invoeren/niet kan gebruiken.
TurfGraver
3 maanden geleden
Hij zit niet in Windows.
Bios probeert via een netwerk op te starten I.p.v. schijf.
AnnBoo8146
2 maanden geleden
Op de site van ASUS staat een pagina gewijd aan dit probleem (zie de link hieronder). Hier staat ook hoe je dit kunt oplossen.
Wat ik alleen niet kan zien, is of je de aangedragen oplossing ook kunt uitvoeren zonder dat je bent ingelogd.
SingingCoyote13
2 maanden geleden
kan je wel nog in de router komen ? anders zou iets mis zijn met de kabel lijkt me of je wifi als je die gebruikt
LeonardN
2 maanden geleden
@SC13
Dit probleem staat los van het wel/niet hebben van internet.
Wat gebeurt er als heel het internet in de wereld uitvalt en jij of een ander start zn laptop/PC op? 1. Start gewoon op, logt gewoon in (je ziet rechtsonderin in Windows dat je niet verbonden bent, of als je een webpagina probeert te openen)
2. Je raakt niet ingelogd in Windows met een foutmelding in het inlogscherm? Je kan niks met de laptop/PC. (zoals in deze vraag uitgelegd)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Algemeen probleem, gewoon de netwerkdrivers opnieuw installeren.
(Lees meer...)
3 maanden geleden
LeonardN
3 maanden geleden
-min
En hoe wil je de netwerkdrivers opnieuw installeren als je niet aangemeld raakt? Niet in Windows komt?
Beschrijf eens een proces ipv een aantal steekwoorden opgooien.
redhouse
3 maanden geleden
Hij kan hier een vraag stellen, dus.
Hij komt dus wel in windows. Misschien heeft wel een Windows disk.De Netwerkdrivers worden met een setup gegeven. Het is zo moelijk.
redhouse
3 maanden geleden
Niet zo moelijk :)
LeonardN
3 maanden geleden
"Hij kan hier een vraag stellen, dus.
Hij komt dus wel in windows" Juist, want 2024 is het natuurlijk verder onmogelijk dat je ook via telefoon inlogt en via je telefoon de vraag stelt. De rest van je reactie zou ik even herschrijven, er valt weinig soeps van te maken. Maar lees nu nogmaals de vraag: "ik zou toch lokaal moeten kunnen inloggen want er staan ook bestanden gewoon op mijn laptop (dus niet in drive of zo maar op een harde schijf). Maar zelfs daar kan ik niet aan, de melding blijft dat ik niet kan inloggen omdat ik geen internet heb en ik heb al van alles gedaan om dit goed te krijgen maar niets werkt." Daaruit maak ik op dat de vrager NIET in Windows geraakt op de desbetreffende machine. Als je een oplossing denkt te hebben, kan je dat dat in een STAPPENPLAN uitleggen. En niet wederom een paar steekwoorden erin mikken.
redhouse
3 maanden geleden
Hij kan niet inloggen, want hij krijgt geen internet.
Wel komt hij in de Windows.
Heb 40 jaar PC ervaring en de proplemen daaromtrent.
LeonardN
3 maanden geleden
"Wel komt hij in de Windows."
Oh? Uit welke zinsnede haal je dat dan?
VraagAntwoord66
3 maanden geleden
De laptop gaat aan, dus hij zit in principe in Windows. Hij zou bij de bios kunnen
TurfGraver
3 maanden geleden
VraagAntwoord66, bios start voor Windows op.
Daar kun je altijd bij.
LeonardN
3 maanden geleden
"De laptop gaat aan, dus hij zit in principe in Windows." Eh nee. Als je Windows van je laptop haalt, gaat hij nog steeds aan, dus dat zegt niks.
ronron1212
3 maanden geleden
@Redhouse leg dan even uit hoe hij wat moet doen om wel in de laptop te komen als die geen wachtwoord of pincode accepteert en je dus niet verder komt met wat je ziet bij de vraag. Je hebt er verstand van zeg je.
VraagAntwoord66
3 maanden geleden
Via je bios kan je dingen beheren. Dus dat is dé plek
SingingCoyote13
2 maanden geleden
instellingen/netwerk en internet/geavanceerde instellingen/netwerk op nieuw instellen - bedoel je dit ?
Draai eens een systeemherstel op je PC, van een tijd geleden toen je dat probleem nog niet had....
(Lees meer...)
2 maanden geleden
liveisgreat
2 maanden geleden
dat heb ik geprobeerd maar werkte niet. intussen pc gereset...en een deel bestanden terug kunnen oppikken maar helaas niet alles. Het rare was dzt ik vroeg enkel de C schijf te resetten want daar lag m.i. het probleem maar hij heeft ook de D- schijf gereset...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding