Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Outlook geeft verkeerde-willekeurige tijd aan bij `ontvangen mail`. Hoe kan dit?

De tijd/datum van mijn laptop is correct ingesteld. Echter in Outlook geven alle ontvangen mails een compleet verkeerde/willekeurige tijd van ontvangst aan(zie bijlage). Hoe los ik dit op? De mailtjes in de bijlage zijn allen ontvangen tussen 22.30 - 22.40 uur.

Picture for question
3 maanden geleden
in: Internet
555
VraagAntwoord66
3 maanden geleden
Staan de datums in alle programma's fout? (Dus ook in bv de browser variant van Outlook).
Frencie
3 maanden geleden
Ja in alle programma's
VraagAntwoord66
3 maanden geleden
Dan ga ik ervanuit dat de tijden kloppen.
Er is een verschil tussen wanneer de mailtjes binnen komen en wanneer jij daar een melding van krijgt. Het kan best dat jij tussen 22.30 en 22.40 de meldingen pas kreeg

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De tijd en datum van ontvangst, die getoond wordt bij een mailtje, heeft te maken met het moment waarop het in je mailbox terecht is gekomen. Dat moment staat los van het moment, waarop jij in outlook kijkt. Het staat ook los van de datum en tijd van je laptop.
Outlook is de applicaties, die jij gebruikt om o.a. je mailbox te bekijken. Zodra je deze opent worden alle mails door outlook opgehaald, die je hebt ontvangen sinds de laatste keer dat je hebt gekeken. Daarbij worden de datum en tijd vermeld, waarop ieder mailtje in je mailbox is gekomen.
Als je om 22.30 outlook hebt geopend, dan verschijnen de mails die in je mailbox zijn ontvangen sinds de laatste keer dat je outlook had geopend.
Als de outlook wel langer had openstaan, of tussentijds ook een paar keer hebt geraadpleegd, dan is er mogelijk een storing geweest, waardoor niet alle ontvangen mail direct zichtbaar werd.
(Lees meer...)
3 maanden geleden
Frencie
3 maanden geleden
Uitleg klinkt aannemelijk, echter wanner ik bijvoorbeeld een mailtje aan mezelf stuur om 22.35 uur ontvang ik hem uiteraard binnen een paar tellen, maar staat er als "ontvangsttijd" 09.32 uur. Die foutieve ontvangsttijd staat bij iedere ontvangen mail geheel willekeurig vermeld.
AnnBoo8146
3 maanden geleden
Dan lijkt het inderdaad iets anders. Misschien help de volgende site (van Microsoft) je verder. https://answers.microsoft.com/nl-nl/outlook_com/forum/all/de-tijd-van-het-ontvangen-van-een-mailtje/f856c61d-8dd4-4805-9536-1b72c11a67d1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding