Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn telefoonnummer wijzigen bij DigiD?

Ik heb 2 staps verificatie ingesteld met een sms controle maar nu is de telefoon kapot waar ik de sms code op ontvang.
Om mijn telefoonnummer te wijzigen moet ik eerst inloggen aar dat gaat dus niet. Dus hoe kan ik dat nu doen?
Dat kapotte telefoontje was een gewoon mobieltje. Ik heb inmiddels een smartphone en de Digid app geinstalleerd, kan inloggen maar ook daar moet ik de code invullen die ik dus niet kan ontvangen.
De Simkaart van het oude telefoontje doet het ook niet meer.

9 maanden geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Neem contact op met Digid via hun telefoonnr.
Ze zullen je dan waarschijnlijk een brief sturen naar je adres met een activeringscode.

https://www.digid.nl/contact/

Je loopt inderdaad altijd vast op elke stap, omdat het wijzigen van telefoonnr opzich wel gaat MAAR alleen als je nog toegang hebt TOT dat telefoonnr. Je moet dus echt met Digid in gesprek (of zoals in de reacties staat) nog een poging wagen kijken of de SIM nog werkt of kijken of de provider de SIM kan vervangen met een SIM met HETZELFDE nummer.
===
Het nummer is.
+31 88 123 65 55
of gewoon
088 123 65 55
Als je oude SIMkaart pre-paid is, en ze beginnen (net als de meeste reacties hier) ook over je SIMkaart opnieuw aanvragen, geef dan aan dat het een "niet-geregistreerde pre-paid SIMkaart" is die je niet opnieuw aan kan vragen.
Toegevoegd op 8 juli 2024 10:20: tekst
LeonardN
9 maanden geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing