Hoe kan ik mijn telefoonnummer wijzigen bij DigiD?
Ik heb 2 staps verificatie ingesteld met een sms controle maar nu is de telefoon kapot waar ik de sms code op ontvang.
Om mijn telefoonnummer te wijzigen moet ik eerst inloggen aar dat gaat dus niet. Dus hoe kan ik dat nu doen?
Dat kapotte telefoontje was een gewoon mobieltje. Ik heb inmiddels een smartphone en de Digid app geinstalleerd, kan inloggen maar ook daar moet ik de code invullen die ik dus niet kan ontvangen.
De Simkaart van het oude telefoontje doet het ook niet meer.
https://www.digid.nl/stappenplan/instructievideo-sms-controle-aanvragen-mijn-digid/#1379
(ik zal in de reactie het hebben over SIM, in het antwoord over de oplossing als SIM geen mogelijkheid is of blijkt) Ik neem aan dat de het oude telefoonnr/SIM een prepaidSIM was? Er zijn providers die ook voor prepaidSIMs een nieuwe SIM leveren als je ooit die SIM hebt aangemeld via hun site. (maar goed dat je dat gedaan hebt is wellicht ook maar een hele kleine kans) Ik zou ook zeker nogmaals de oude SIM proberen te gebruiken in een nieuw toestel. Wellicht even met het verhaal(en de oude SIM) een telefoonrepair winkel inlopen. Die hebben soms nog weleens een trucje of ingeving waar jezelf niet aan hebt gedacht. @ronron1212
Was ook mijn eerste ingeving, maar als je prepaid hebt dan is een vervangende SIM aanvragen niet altijd mogelijk aangezien de provider vaak niet echt weet wie de eigenaar is. Veel prepaidSIMs zijn anoniem. (en ik gok dat dat het geval is want anders neem je niet even snel een ander SIM, als je nog steeds abonnement moet betalen)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.