Hoe kan ik mijn telefoonnummer wijzigen bij DigiD?

Ik heb 2 staps verificatie ingesteld met een sms controle maar nu is de telefoon kapot waar ik de sms code op ontvang.
Om mijn telefoonnummer te wijzigen moet ik eerst inloggen aar dat gaat dus niet. Dus hoe kan ik dat nu doen?
Dat kapotte telefoontje was een gewoon mobieltje. Ik heb inmiddels een smartphone en de Digid app geinstalleerd, kan inloggen maar ook daar moet ik de code invullen die ik dus niet kan ontvangen.
De Simkaart van het oude telefoontje doet het ook niet meer.

3 maanden geleden
in: Internet
2.2K
Ritsuka
3 maanden geleden
Je kapotte telefoon had een simkaart toch? Die kun je in een ander toestel doen
Pieterke
3 maanden geleden
@Ritsuka bedankt voor je reactie. De sim heeft het waterbad ook niet overleefd. Ik heb e.e.a. bij de vraag gezet.
Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
Dan vraag je een nieuwe simkaart aan bij je provider?
ronron1212
3 maanden geleden
Ja dat is toch geen probleem nieuw simkaart heet het zelfde nummer als om vervanging vraagt.
escape
3 maanden geleden
Simkaarten bevatten geen actieve onderdelen en kunnen uitstekend tegen water. Probeer het nog eens een keer.
Pieterke
3 maanden geleden
Dank voor de reacties. Ik ga nog eens kijken.
TurfGraver
3 maanden geleden
Door te kiezen 'via brief'.
https://www.digid.nl/stappenplan/instructievideo-sms-controle-aanvragen-mijn-digid/#1379
Pieterke
3 maanden geleden
Nogmaals dank voor de reacties.
Pieterke
3 maanden geleden
@Tturfgraver: Dat heb ik aangevraagd maar dan moet ik toch met de oude tel. inloggen.
LeonardN
3 maanden geleden
@Pieterke
(ik zal in de reactie het hebben over SIM, in het antwoord over de oplossing als SIM geen mogelijkheid is of blijkt) Ik neem aan dat de het oude telefoonnr/SIM een prepaidSIM was? Er zijn providers die ook voor prepaidSIMs een nieuwe SIM leveren als je ooit die SIM hebt aangemeld via hun site. (maar goed dat je dat gedaan hebt is wellicht ook maar een hele kleine kans) Ik zou ook zeker nogmaals de oude SIM proberen te gebruiken in een nieuw toestel. Wellicht even met het verhaal(en de oude SIM) een telefoonrepair winkel inlopen. Die hebben soms nog weleens een trucje of ingeving waar jezelf niet aan hebt gedacht. @ronron1212
Was ook mijn eerste ingeving, maar als je prepaid hebt dan is een vervangende SIM aanvragen niet altijd mogelijk aangezien de provider vaak niet echt weet wie de eigenaar is. Veel prepaidSIMs zijn anoniem. (en ik gok dat dat het geval is want anders neem je niet even snel een ander SIM, als je nog steeds abonnement moet betalen)
Pieterke
3 maanden geleden
@LeonardN: Bedankt voor uw reactie. Het was een prepaid.

Het beste antwoord

Neem contact op met Digid via hun telefoonnr.
Ze zullen je dan waarschijnlijk een brief sturen naar je adres met een activeringscode.

https://www.digid.nl/contact/

Je loopt inderdaad altijd vast op elke stap, omdat het wijzigen van telefoonnr opzich wel gaat MAAR alleen als je nog toegang hebt TOT dat telefoonnr. Je moet dus echt met Digid in gesprek (of zoals in de reacties staat) nog een poging wagen kijken of de SIM nog werkt of kijken of de provider de SIM kan vervangen met een SIM met HETZELFDE nummer.
===
Het nummer is.
+31 88 123 65 55
of gewoon
Als je oude SIMkaart pre-paid is, en ze beginnen (net als de meeste reacties hier) ook over je SIMkaart opnieuw aanvragen, geef dan aan dat het een "niet-geregistreerde pre-paid SIMkaart" is die je niet opnieuw aan kan vragen.
Toegevoegd op 8 juli 2024 10:20: tekst
LeonardN
3 maanden geleden