Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder ik de oude wachtwoorden van mijn email-accounts?

Elke keer als ik wil inloggen op mijn hotmail-account(s) komen alle eerder opgeslagen wachtwoorden tevoorschijn die ik allang niet meer gebruik. Hoe kan ik dat verwijderen? Het staat niet in Google Wachtwoordmanager... Ik wil de lijst gewoon weer opschonen. maar lukt niet erg frustrerend en lastig.
Wie o wie kan mij helpen?
BVHD Tineke
Ik bedoel dus dat mijn emailaccounts niet tussen alle andere sites op de wachtwoordmanager lijst staat... want dan kon ik het zo verwijderen pff

5 maanden geleden
in: Internet
926
Ikhebgeenidee
5 maanden geleden
welke browser? chrome of een andere?
Amadea
5 maanden geleden
Je hebt dan indertijd aan jouw browser de opdracht gegeven om dat wachtwoord te bewaren. Het hangt ervan af welke browser dat is op welke manier je dat nu kunt verwijderen.
misslobe
5 maanden geleden
O uuh ja dat is google crome. Wat zou het fijn zijn als ik er van af ben. En ik heb het inderdaad ingesteld op: wachtwoord bewaren..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het klopt dat je oude Hotmail-wachtwoorden niet in Google Wachtwoordmanager terugvindt, aangezien Hotmail een Microsoft-product is en Google Wachtwoordmanager alleen wachtwoorden van Google-producten en andere compatibele websites opslaat.
Om de oude wachtwoorden van je Hotmail-accounts te verwijderen, moet je dit doen via de instellingen van je Hotmail-account:
* Ga naar Hotmail: Open je webbrowser en ga naar https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/outlook/log-in.
* Log in: Log in op je Hotmail-account met je e-mailadres en wachtwoord.
* Klik op je profielfoto: Klik rechtsboven op je profielfoto.
* Ga naar "Opties": Selecteer "Opties" in het uitvouwmenu.
* Open "Beveiliging": Klik in het linkermenu op "Beveiliging".
* Zoek naar "Geavanceerde beveiligingsinstellingen": Scrol omlaag en klik op "Geavanceerde beveiligingsinstellingen".
* Selecteer "Wachtwoorden": Klik onder "Wachtwoordbeheer" op "Wachtwoorden".
* Verwijder oude wachtwoorden: Zoek in de lijst met opgeslagen wachtwoorden naar de oude Hotmail-wachtwoorden die je wilt verwijderen. Klik op het wachtwoord dat je wilt verwijderen en selecteer vervolgens "Verwijderen".
Herhaal deze stappen voor elk oud Hotmail-wachtwoord dat je wilt verwijderen.
Let op:
* Het kan zijn dat je het wachtwoord van je Hotmail-account opnieuw moet invoeren om de oude wachtwoorden te verwijderen.
* Als je je Hotmail-wachtwoord niet meer weet, kun je het opvragen via de optie "Wachtwoord vergeten" op de Hotmail-inlogpagina.
Naast de bovenstaande stappen kun je ook:
* Een wachtwoordbeheerder gebruiken: Er zijn verschillende wachtwoordbeheerders beschikbaar die al je wachtwoorden op één centrale locatie kunnen opslaan en beheren. Hierdoor kun je al je wachtwoorden, inclusief je Hotmail-wachtwoorden, eenvoudig verwijderen.
* Je browserinstellingen controleren: Sommige browsers slaan automatisch wachtwoorden op. Je kunt deze wachtwoorden controleren en verwijderen in de instellingen van je browser.
Ik hoop dat dit helpt!
(Lees meer...)
5 maanden geleden
misslobe
5 maanden geleden
Heel erg bedankt voor de moeite. Ik blijf steken bij: "Geavanceerde beveiligingsinstellingen". Ik moet dan een verificatiecode ontvangen maar dat krijg ik maar niet... zeer frustrerend want nu kan ik niet verder..............

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding