Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verbeter je de wifi snelheid?

De kabel die in de WAN poort gaat geeft een snelheid van 150 mb/s (als ik hem direct in mijn laptop steek). Echt geeft de router maar 2-3mb/s door!
Router al op een andere kanaal gezet (6) in de directe omgeving zijn geen andere routers op dit kanaal.
Hoe zorg ik ervoor dat de router gewoon de 150mb/s doorgeeft welke ook binnenkomt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Verbinden kan via 2.4 Ghz of 5 Ghz (2.4 is langzamer maar wel sterker. 5 is sneller, maar wel zwakker signaal), afhankelijk ook van bv je laptop of deze een 2.4 of 5 Ghz wifi-netwerkkaart heeft.
Even testen op een ander apparaat, zelfde wifi-snelheid? Dan probleem zoeken in wifi-router of provider benaderen.
(Lees meer...)
een jaar geleden
MarcelCura
een jaar geleden
Het vreemde is dat mijn laptop via die wifi 48 mbs haalt en mobiel 2-3mb/s?
Het betreft een Nubula300 (NEXXT)
Deze ondersteund volgens mij geen 5Ghz enkel 2.4.
Sander1544
een jaar geleden
Je kan proberen het thuis-wifi-netwerk op jouw telefoon van de Nubula laten vergeten en opnieuw instellen.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image