Is er een verklaring voor waarom gmail er langer dan normaal overdoet om een berichtje te versturen?

Soms komt een berichtje, dat ik bijv. eind van de middag heb verstuurd, pas midden in de nacht aan. Bij mij komt dan bij verzending ook als verzendtijd midden in de nacht te staan, Dan lig ik echt al uren te slapen.
Ook als ik na het typen van het berichtje op verzenden klik duurt het langer eer het bericht is verzonden.
Ik heb dat sinds ik Windows 11 heb gedownload.

een jaar geleden
in: Internet
1.3K
Ritsuka
een jaar geleden
Gebruik je een programma of de gmail website?
Pieterke
een jaar geleden
Ik gebruik de gmail website.
redhouse
een jaar geleden
Probeer eens Outlook, dat gaat bij mij prima.
Pieterke
een jaar geleden
Bedankt voor de tip @redhouse maar ik vind Oulook niet zo prettig.
SimonV
een jaar geleden
Je hebt Outlook niet nodig. Gmail werkt prima, alleen in dit geval dus niet.
Naar welke provider stuur je je mail? Blokkeert de mail altijd bij dezelfde soort e-mailadressen?
Vaak is vertraagde e-mail te wijten is aan het feit dat een van de mailservers onderweg overbelast is en traag werkt.
Pieterke
een jaar geleden
Dank je @SimonV. Ziggo levert soms problemen op. Via andere providers hb ik tot nu toe geen last. Maar laatst kreeg ik zelf een berichtje over de bezorging van de apotheek midden in de nacht, terwijl ik de medicijnen al 's middags had ontvangen.

Antwoorden (2)

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom Gmail er langer over doet om een berichtje te versturen. Enkele mogelijke oorzaken zijn>
- Het kan zijn dat er problemen zijn met het netwerk waardoor het verzenden van berichten vertraagd
- Het kan zijn dat de server van Gmail overbelast is door het grote aantal gebruikers en daardoor vertraging optreedt.
- Als er problemen zijn met de internetverbinding van jouw apparaat, kan het verzenden van berichten vertraging oplopen.

-Het kan zijn dat er instellingen in jouw Gmail-account zijn gewijzigd of dat er een conflict is met andere instellingen op jouw apparaat.

Het is mogelijk dat Windows 11 te maken heeft met de vertraging van het verzenden van berichten, maar het is moeilijk om hier zeker van te zijn. Je kunt proberen om de netwerkinstellingen op jouw apparaat te controleren en eventuele problemen op te lossen. Ook kun je contact opnemen met de klantenservice van Gmail om te zien of zij meer informatie hebben over eventuele problemen met de servers.
een jaar geleden
Pieterke
een jaar geleden
Dank voor uw reactie.
Ja, er zijn verschillende redenen waarom Gmail langer dan normaal kan duren om een bericht te versturen. Dit kan te maken hebben met de internetverbinding, de grootte van het bericht, of een storing bij Gmail. Controleer of je internetverbinding stabiel is en probeer het bericht opnieuw te versturen.
een jaar geleden