Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn IP te herleiden met een mobiel netwerk, zodat dat veiliger is dan WiFi?

Ik naam mij zorgen om mijn privacy op sociaal media, voornamelijk Facebook.
Klopt het dat als ik op een mobiel netwerk inlog dat mijn ip gegevens niet naar mij te herleiden zijn omdat er miljoenen mensen gebruik maken van dat mobiele netwerk, en dat als ik op de WiFi inlog, dat het dan wel naar mij te herleiden is?

een jaar geleden
in: Internet
1.1K
TurfGraver
een jaar geleden
Hoe zou een netwerk (ongeacht of het via wifi of gsm gaat) anders moeten weten waar een bericht afgegeven moet worden?
Je apparaat heeft een ip-adres net als een huis een postcode en huisnummer heeft zodat post bezorgd kan worden.
gvrox
een jaar geleden
Huh ? Je logt toch in op Facebook, dus ze weten dan dat jij het bent, hoe je ook verbinding daarmee maakt.
TurfGraver
een jaar geleden
En hoe weten ze waar ze de data naar terug moeten sturen gvrox?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, via het mobiel netwerk gaat het zelfs gemakkelijker. Wifi kan wat dat betreft veiliger zijn.
De smartphone is rechtstreeks verbonden met de telecomprovider. De politie kan indien nodig zo je IP-adres opvragen.
Met Wifi kan je je IP-adres verbergen via en proxyserver, VPN of bijvoorbeeld Tor:
https://www.avg.com/nl/signal/hide-your-ip-address
(Lees meer...)
SimonV
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding