Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om van een bepaalde datum/tijdstip je IP te achterhalen (verleden tijd)?

Is het mogelijk om je surfgeschiedenis te achterhalen (het gaat hier vooral om welk IP adres er is gebruikt) op een bepaalde site, datum en tijdstip. Hoe kan je die gegevens achterhalen (in verleden tijd dus niet in het nu)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
1.6K
Amadea
3 jaar geleden
Heb jij dan nog nooit je geschiedenis gewist?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het gaat niet om mijn surfgeschiedenis maar wat mijn IP adres was op een bepaald moment dat ik op een site zat. Ik weet dat kan zien wat nu mijn IP adres is. Maar ik wil kunnen aantonen wat mijn IP adres was een paar maanden geleden op een bepaalde datum en tijd. Is dit mogelijk?
gvrox
3 jaar geleden
Zat je op je thuisnetwerk (via wifi danwel kabel) ? Misschien dat je router een logfile heeft van welk IP toen gebruikt werd.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja via mijn wifi (ziggo)
Er is een website die mij beschuldigd van VPN gebruikt (waarom hoe en wat even ter zijde) ik wil graag zwart op wit aantonen dat ik gewoon een nederlands IP adres had op dat moment op die site...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zelfs als je al de logs uit je modem/router kunt bekijken, waarin mogelijk staat welk IP je toegewezen hebt gekregen, dan nog kun je niet vanuit je browser bewijzen of er wel of niet een VPN is gebruikt. De browser weet namelijk helemaal niet welke route afgelegd wordt, en ook in de HTTP response van de server staat niet wat het IP van de request was. En tenslotte, zelfs in het geval dat je wel over die gegevens kon beschikken, dan is het nog geen bewijs omdat het eenvoudig te vervalsen is.
(Lees meer...)
gvrox
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding