Is een WiFi signaal ook per telefoon door te geven?
Internet is o.a. beschikbaar m.b.v. een telefoonlijn. Daarom vraag ik mij af of het mogelijk is mijn wifi thuis elders te gebruiken m.b.v. de telefoon? Ik bedoel niet een mobiele telefoon als hotspot. Wel is mijn vraag of ik elders een thuis wifi signaal kan hebben door te bellen. Mocht dit mogelijk zijn, dan is mijn vervolgvraag wat hiervoor nodig is en of het legaal is als ik het zelf gebruik.
Powerline adapters. https://www.bol.com/nl/l/netwerk-powerlineadapters/N/8521/
Of je kan een loze leiding gebruiken voor een ethernetkabel, of wellicht een gat boren naar boven voor een ethernetkabel. Je kan daar dan weer wifi-apparatuur op aan sluiten en je laptop direct op aan sluiten. Als je buitenshuis gratis internet wil hebben kan je kijken naar providers die via hun modem/router Wi-Fi van abonnees aanbieden. Maar dat is gelimiteerd tot bebouwde gebieden en natuurlijk de mensen die deze aansluiting van die provider hebben en openzetten/houden.
-------------
Hoofdleiding>brandslang>dun rietje>tuinslang
------------
Krachtstroom>230volt>batterij>110volt
-----------
Ik snap wat je bedoelt maar je haalt niet uit mijn andere uitleg dat de telefoon er niet voor gemaakt is, net als dat een man niet met zijn gereedschap een kind kan baren dat zal nog pijnlijker zijn dan nierstenen. Je wilt het hele alfabet via 1 letter versturen. Als die techniek zou bestaan zal naar huis gaan sneller zijn dan wachten tot je site geladen is.
Over een mobiele telefoon kan je protocollen/verbinding gebruiken als 3g/4g/5g, Wi-Fi. "dat de telefoon er niet voor gemaakt is"
De analoog aangesloten POTS-telefoon niet inderdaad. Maar waarom wil je daar zo hard naar toe? Het begrip telefoon gaat toch verder dan dat?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.