Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een domein naam gekocht. Hoe krijg ik nu een website?

Ik wil een domein naam kopen alleen weet ik niet zo goed hoe dit werkt. Als ik die koop, moet ik dan eerst bij een site zoals webnode ofzo een account maken en dan daar nog een heel paket kopen? Of kan ik dan gewoon die domeinnaam intypen en hem gaan bewerken ofzo? Ik ben echt een Goofy op dit gebied. Pls help me!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je moet opzoek gaan naar een webhoster (te vinden met een simpele Google zoekopdracht 'webhosting'). Alleen al in Nederland zijn er erg veel te vinden, bijvoorbeeld Vimexx, Strato, Yourhosting, enz.
In de vraag noem je Webnode als voorbeeld. Dat is ook een webhoster. Deze biedt ook een editor aan om makkelijk een website te kunnen bewerken. Veel andere hosters bieden die optie ook.

Stel dat je voor Webnode kiest, dan is het een kwestie van je gekochte domeinnaam koppelen aan Webnode door de DNS-instellingen van je domeinnnaamprovoder zodanig aan te passen dat ze naar de nameservers van Webnode verwijzen. Hoe dit precies moet, kun je bij Webnode en je domeinnaamprovider zien. De essentie is overal hetzelfde, alleen de gedetailleerde stapppen verschillen.

Overigens kun je bij veel bedrijven ook kiezen voor een totaalpakket waarbij de hosting en domeinnaam als één geheel besteld kan worden. Bij Webnode kan dit bijvoorbeeld ook.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing