hoe komt het dat ik wel in de hoogte ver van de modem kan zitten maar niet horizontaal?
Ik heb goed internet tot op de derde verdieping, met een modem die op de benedenverdieping staat. met mijn hoge plafonds is die afstand toch zeker 10 à 12 meter.
Maar ga ik in de tuin zitten, op 7 meter van de modem, dan heb ik niks van ontvangst. Terwijl die tuin uiteraard ook aan de benedenverdieping grenst. de modem staat in een voorplaats, het enige wat ertussen is is de badkamer. terwijl die slaapkamer, daar is de woonkamer op de 1ste verdieping tussen en een slaapkamer met badkamer en suite op de tweede en daarboven op de mezzanine van de tweede slaapkamer heb ik supergoede ontvangst, kan zelfs films kijken op youtube e.d.
heel jammer nu ik veel thuis werk, dat ik in de tuin geen ontvangst heb. Het zou leuk zijn ook daar te kunnen werken.
Maar hoe kan dat, dat die modem wel in de hoogte sterk genoeg is maar niet horizontaal?
er is niks in de muren verwerkt, dus ook geen draadrooster. gewoon een oud huis met zelfs nog een bad op pootjes . muren van baksteen, vloeren van hout ,maar op de benedenverdieping cementtegel op zand.
Betonnen buitenmuur vs. houten plafonds wellicht?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.