Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In wat voor materiaal moet een internet kabel zijn om geen snelheidsverlies te hebben?

Ik wil een internet kabel van de benedenverdieping naar de zolder (2de verdieping) spannen. Wat voor kabel moet dat zijn om geen snelheidsverlies te hebben?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dat moet een CAT5e of nog beter een CAT6 kabel zijn. Voor de prijs zou ik gewoon Cat6 nemen.

Beide ondersteunen in principe 1Gbit internet.

Met de rollen die je koopt, moet je wel zelf een connector eraan knijpen.
===
UTP CAT6 netwerkkabel stug 50M CCA. De kabel heeft AWG waarde 23 met een PVC mantel. Geschikt voor netwerken tot 1Gbit met een bandbreedte van 250MHz. Wordt geleverd op rol zonder aangegoten connectoren, ideaal wanneer u de kabel door loze leidingen moet trekken.
===

Het zelf knijpen van een connector is een vrij listig karweitje. Zorg dat je voldoende lengte overhoudt aan beide kanten en test de snelheid nadat je klaar bent. Is de snelheid veel minder dan een gelijkwaardige opstelling (dus zowel netwerkkaarten en kabel overeenkomstig), dan heb je nog voldoende lengte om de connector af te knippen en opnieuw te beginnen.
===
https://www.utp-kabel.nl/blog/welke-kabel-moet-ik-kiezen.html

Welke kabel kies ik dan?
De afscherming zorgt ervoor dat kans op interferentie (data overspringen) wordt verkleind.
Wij verkopen U/UTP, F/UTP en S/FTP kabels in Cat6. Om het gemakkelijk te houden hanteren wij vaak de volgende vuistregel:
Ligt de kabel alleen in een buis en zijn er weinig externe stroomfactoren (magnetisch velden) aanwezig dan is een standaard UTP kabel voldoende. Ligt er in een buis een COAX, Stroom- of krachtstroomkabel, kiest u dan voor een afgeschermde kabel.
LeonardN
5 jaar geleden
Ik zal zeggen: Cat5e of cat 6 met FTP
( UTP heeft geen afscherming tegen storingen )

Cat3 – tot 10 Mbit/s, doorvoersnelheid 1mhz
Cat5 – tot 100 Mbit/s, doorvoersnelheid 100mhz
Cat5e – tot 1.000 Mbit/s, doorvoersnelheid 100mhz
Cat6 – tot 1.000 Mbit/s, doorvoersnelheid 250mhz
Cat6a – tot 10.000 Mbit/s, doorvoersnelheid 500mhz
Cat7 – tot 10.000 Mbit/s, doorvoersnelheid 600mhz
Cat7a – tot 10.000 Mbit/s, doorvoersnelheid 1.000mhz
Cat8 – tot 40.000 Mbit/s, doorvoersnelheid 2.000mhz
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500