Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek een goedkope oplossing om computers van mensen met computerprobleempjes over te nemen... Wie weet een goed programma of een goede site?

Ik ken het programma TeamViewer maar als je dan je eigen QuickSupport wil maken zodat de ander niets hoeft te installeren zeggen ze al snel dat hem niet alleen privé gebruikt (is wel zo) en dan moet je hard gaan dokken voor de pro-versie... Maar verder ben ik er erg over tevreden. Ik hoop dus dat jullie goede en betaalbare alternatieven weten voor TeamViewer waarbij de ander niets hoeft te installeren...

Die mensen belonen mij soms met een fooitje en daarom kan ik niet meer dan € 75,- per jaar dokken...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Voorheen gebruikte ik ook TeamViewer, maar dat is inderdaad wat lastig met het detecteren van "commercieel gebruik".

Een medewerker van een ander bedrijf wees me onlangs op het bestaan van Mikogo. Op zich is dit wel vergelijkbaar met TeamViewer in dat je een sessie-id hebt waarbij je je aanmeldt. Voordeel is echter dat dit programma echt gratis is te gebruiken.

Ik raad je aan om dit programma eens te bekijken om te zien of het aan jouw vereisten voldoet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze ga ik testen! Super bedankt!!

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat TeamViewer toch daarvoor een van de beste is alleen het probleem daarmee is dat teamviewer niet zo denderend is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek maar eens naar software onder de noemer VNC (Virtual Network Computing). Voor dat server/client concept zijn wel een aantal open source programma's te vinden (zoals TightVNC: http://www.tightvnc.com ).

Zie ook:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Virtual_Network_Computing

Toegevoegd na 2 minuten:
Ach, sorry... ik lees nu dat je niets bij de ander wilt installeren. Ik geloof dat dat niet gaat met VNC software. Maar ik laat het antwoord desondanks staan. Wie weet kun jer toch iets mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er moet altijd wel iets geinstalleerd worden, meestal een plugin in de browser of ActiveX component.

Als de mensen Windows Vista of Windows 7 hebben, dan kunnen ze kiezen voor Hulp op afstand zodat je mee kunt kijken. Ze hoeven dan niets extra's te installeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het veilige is dat de actie van de ander (degene die hulp wil) uitgaat en je dus niet zomaar mee kunt kijken.

Toegevoegd na 5 minuten:
(in de bron ook een MS artikel over Hulp op afstand voor XP gebruikers)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met 'Remote Desktop' kun je vanaf je eigen PC een andere PC benaderen en er op werken alsof het die van jezelf is. Is geen software voor nodig want zit standaard bij Windows, althans vanaf Windows XP.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als je dat over internet wilt doen moet je de router van die ander wel anders instellen. Daarbij komt dat je niet mee kan kijken met de PC van de ander maar dat jij de sessie overneemt en de ander niets meer kan doen...
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image