Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik onafhankelijk van netwerk email verzenden via SMTP en mijn originele mail-adres behouden?

Ik heb meerdere email adressen. Deze zijn ook van meerdere providers.
In outlook worden die allen keurig gelezen via POP3.

Mijn probleem is het verzenden van de email.

Dat moet namelijk gebeuren vanaf het netwerk van de betreffende provider. Wanneer ik onderweg ben en op een ander netwerk zit, dan kan ik dus geen mail versturen met mijn laptop.

Ik heb de SMTP-server van Google (GMail) geprobeerd, maar die wijzigt het 'Van'-adres in het gmail adres. En dat wil ik niet.

Ter verduidelijking dit voorbeeld:

Stel: Ik heb b.v. het adres 'Oze@provider.nl'.

Wanneer ik dan een mail verstuur via smtp.gmail.com dan wordt 'Oze@provider.nl' door google als afzender vervangen door mijn gmail-equivalent 'O.Wallakristallix@gmail.com'.
En dat is wat de ontvanger ziet.

Ik had graag gewild dat dat 'Oze@provider.nl' was gebleven.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk staan je instellingen op niet versleuteld en heeft Ziggo dat buiten haar netwerk wel als eis (en daarbinnen niet).

https://www.gratissoftwaresite.nl/zo-kun-je-wel-mail-versturen-zenden-met-ziggo-in-het-buitenland-op-vakantie-smtp-thunderbird-mailprogramma\
Servernaam: smtp.ziggo.nl
Poort: 587
Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: [je volledige mailadres]
Dus bijvoorbeeld gebruiker@ziggo.nl of gebruiker@home.nl
---
Als voorbeeld nemen we Ziggo. Standaardmailinstellingen voor SMTP (uitgaande mail) zijn smtp.ziggo.nl en poortnummer is 25. Dit is een onbeveiligde verbinding en als je laptop contact met internet heeft via een andere provider dan Ziggo (wat in het buitenland natuurlijk altijd zo is) dan doet je uitgaande mail het niet en kun je geen mail versturen.

Ik heb vanmorgen 587/beveiligd gedaan en via een ander netwerk, met een app een mail verstuurt (geen webmail gebruikt dus). Daarmee lukte datgene wat jij wil via de provider die jij bespreekt.
---
Bij oude uitleg op plaatjes zie ik inderdaad 25 als poort genoemd.
Nu wordt overal 587 als poort genoemd (+de auth.)
Antwoord: Door de poort en authenticatiemethode in te stellen in je mailprogramma die ook buiten het netwerk van de provider werkt.
LeonardN
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing