Hoe kan ik onafhankelijk van netwerk email verzenden via SMTP en mijn originele mail-adres behouden?
Ik heb meerdere email adressen. Deze zijn ook van meerdere providers.
In outlook worden die allen keurig gelezen via POP3.
Mijn probleem is het verzenden van de email.
Dat moet namelijk gebeuren vanaf het netwerk van de betreffende provider. Wanneer ik onderweg ben en op een ander netwerk zit, dan kan ik dus geen mail versturen met mijn laptop.
Ik heb de SMTP-server van Google (GMail) geprobeerd, maar die wijzigt het 'Van'-adres in het gmail adres. En dat wil ik niet.
Ter verduidelijking dit voorbeeld:
Stel: Ik heb b.v. het adres 'Oze@provider.nl'.
Wanneer ik dan een mail verstuur via smtp.gmail.com dan wordt 'Oze@provider.nl' door google als afzender vervangen door mijn gmail-equivalent 'O.Wallakristallix@gmail.com'.
En dat is wat de ontvanger ziet.
Ik had graag gewild dat dat 'Oze@provider.nl' was gebleven.
En dat is wat de ontvanger ziet."
Nogal wiedes(zou ik zeggen). :-) Of probeer je beweren dat dat thuis anders is? Misschien snap ik de situatie dan nog niet volledig.
De SMTP-server van GMail staat dat toe, maar vervangt het mail-adres van de afzender (die was bij verzending namelijk nog gewoon 'Oze@provider.nl'.)
Hier is geen technische noodzaak toe, maar Google doet dat wel.
Als ik met die ziggo-mail op de app een mail verstuur(via mobiel netwerk NIET-ZIGGO-netwerk, maar dus wel via het ziggo-account) naar een ander adres krijgt deze netjes te zien dat de mail komt van ....LeonardN@ziggo.nl Ziggo smtp-mailserver is dus gewoon te bereiken buiten hun netwerk om. Wat ik ook verwacht. "Ik kan daarom die SMTP server niet gebruiken."
Ik heb sterk het idee dat echt een onjuist idee is. Als je denkt dat dat het probleem is ga je met een tunnelvisie dat probleem proberen te verslaan.
Lastiger is het waarschijnlijk dat je wellicht niet altijd evenveel tijd hebt om te rommelen op de momenten dat je niet op "je eigen netwerk" zit.
"Wanneer ik dan een mail verstuur via smtp.gmail.com dan wordt 'Oze@provider.nl' door google als afzender vervangen door mijn gmail-equivalent"
Zolang je niet de SMTP van Gmail gaat gebruiken moet het dus in principe goed gaan.
Met mijn laptop op met Ziggo internet verbonden ben kan ik inderdaad prima de Ziggo SMTP-server gebruiken, maar wanneer ik dan op het werk ben werkt dat niet meer, want KPN-internet. Daar zou ik wél weer de SMTP-server van KPN kunnen gebruiken. Wanneer ik in een hotel ben heb ik , god weet wat voor provider. Die afscherming is (blijkbaar) nodig om misbruik van spammers tegen te gaan. (volgens het principe: je kent je klanten en misbruikers kun je dus eenvoudig de deur wijzen) Waar het op neer komt: ik zou dan telkens per provider mijn SMTP-instelling aan willen passen. Dat is geen doen. Google is geen provider en heeft geen eigen netwerk. Die kunnen het 'ken je klant'-principe niet toepassen.
Voor gmail maakt het daarom niet uit. Die SMTP-server staat open voor input van álle netwerken en werkt dus thuis, op het werk, in een hotel, bij de Mac enz... Maar die server heeft dus weer als nadeel dat het afzendadres aangepast wordt. :-(
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.