Waarom weet google mijn locatie terwijl ALLE gps, locatie machtigingen uit zijn?
Hallo,
Ik was dus laatst op Google en zocht voor "ikea kast bestellen" nu kreeg ik 3 filialen te zien wat google voorstelde, alle 3 dichtsbijzijnde. Dit vond ik in eerste instantie raar aangezien ik mijn locatie gewoon uit had staan. Dus vervolgens ben ik opzoek gegaan naar info waarom google dit weet en kwam ik er achter dat de apps op je telefoon bepaalde machtingen hebben bijvoorbeeld microfoon, camera locatie enzovoort. En omdat ik gewoon niet wil dat wie of wat dan ook mijn locatie weet. ( en dat is me goed recht ) heb ik bij al mijn apps de machtigingen uitgezet. Dus ook LOCATIE bij GOOGLE. Dus na 10 minuten instellingen veranderen ga ik naar google. En typ ik eens zomaar "action" in terwijl ik mij in Deventer bevind. En ra ra ra wat staat er.. Action Deventer. Terwijl de machtigingen UIT staan en vooral bij google. Dus me vraag is dus. Waarom weet google dit. En is er een mogelijkheid om dit permanent uit te schakelen want ik vind dit dus echt niet fijn gewoon en ook asociaal van Google.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.