Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet de oplossing wbt een internet verbinding?

Ik kan een website niet bezoeken op de pc met een draadloos internet (xs4all) op mijn telefoon krijg ik deze website ook niet, als ik de wifi uitzet op de telefoon krijg ik de website wel te zien. Vorige week kon ik nog wel op die site. Er is niks veranderd aan de instellingen en ergens anders is de website gewoon opvraagbaar. Ik heb de modem er al uit gehad en de pc opnieuw opgestart. Ik weet het niet, misschien dat iemand anders mij kan helpen. gr. Willem

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
834
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Stap 1 is dat je inlogt op je Fritzbox en checkt bij tabje "internet" en daarna "online monitor" of je verbonden bent met internet, als bij ipv4 & ipv6 "disconnected" staat en het bolletje is niet groen je de oorzaak al gevonden hebt. Als je wireless niet eens de Fritzbox kunt bereiken, dan zou je rechtstreeks via een LAN kabel je computer verbinden met de Fritzbox en je draadloze instellingen moeten controleren bij "wireless" -> "radio network" en daar de draadloze instellingen herziet/aanpast.
Indien je zo'n nieuwe 7581 Fritzbox hebt kan het misschien misschien zijn dat DFS bij je in de buurt zorgt voor problemen op de 5 GHz band, de router detecteert weerradar/scheepvaart en zet telkens die 5GHz band uit, mensen bij xs4all worden er mal van, dat ding heeft slechte wifi performance, wellicht is er al nieuwe firmware uit?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je noemt de betreffende site niet. Dat doet mij vermoeden dat het niet om een gewone site gaat maar een site met een 'luchtje' eraan.

Denk b.v. aan thepiratebay.org

Dat soort sites worden door sommige providers geblokkeerd en door andere weer niet.

Via de wifi heb je te maken met de provider van je vaste internet. Via mobiel internet het je waarschijnlijk een andere provider. Daar kan al verschil in dat soort blokkades zitten.
Maar zelfs bij dezelfde provider kunnen verschillen optreden. Dit komt voort uit het feit dat het vaste net en het mobile net grotendeels gescheiden netwerken zijn. Met elk hun eigen filters. Soms is de ene filter dan wel al bijgewerkt en de ander (nog) niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik vergeet een concreet antwoord te geven.

- Dat is dat je bij je provider kunt klagen en de juridische molen aanjagen (met weinig kans van succes)

- Je kunt overstappen naar een provider die de betreffende site niet blokkeert

- Je kun ook accepteren dat het is zoals het is en blij zijn dat je er via de gewone telefoon (nog) wél bij kunt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is zijn de provider nog meer mogelijkheden waardoor een bepaalde site wordt geblokkeerd: Het kan zijn dat je modem/router gebruik maakt van een firewall en/of antivirus software. Het kan zijn dat je op je telefoon en pc gebruik van dezelfde antivirus software maar, zoals in het vorige antwoord al werd aangegeven, dat je vaste netwerk gebruik maakt van andere filters als je mobiele netwerk. Je, indien mogelijk, je telefoon kunnen instellen als hotspot en je pc verbinding daarmee laten maken. Dan zou je in theorie wel gewoon die website op je pc kunnen laden. Let Op: je maakt nu gebruik van je mobiele netwerk, het kan zijn dat je veel Mb's verbruikt uit je databundel. Succes hiermee. Mvrgr. Nossie

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding