Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik ongewenste mails definitief verwijderen zodat ik die nooit meer ontvang?

ik heb een paar sites die mij al maanden/jaren mails sturen die dan in mijn SPAMbox terecht komen...
op de mails vind ik nergens iets waar ik mij daarvoor kan uitschrijven!!!

8 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het grote probleem van spam is dat de verzender niet gehinderd wordt je een mail te versturen wanneer hij eenmaal je mail-adres kent.

Je kunt spam dus niet voorkomen wanneer de verzender er voor kiest je mails te blijven sturen.

De meeste spamberichten worden vergezeld van een mogelijkheid je uit te schrijven. Dat is een mogelijkheid.

Maar...

Daar moet je mee oppassen: "minder nette" bedrijven gebruiken die uitschrijvingen om te bevestigen dat een mail-adres ook daadwerkelijk gelezen wordt. Door dat uitschrijvingsbericht bevestig je dat. Je mailadres wordt nóg meer waard op de markt en zal verkocht worden. Gevolg: nóg meer spam. En dat is nou net niet je bedoeling !

Schrijf je dus alleen uit bij bedrijven die je ook echt vertrouwd !!!

Je hebt al een spambox, en blijkbaar kom de spam daar ook al in. Dat is helaas het maximale wat je kan doen.

Nou-ja... maximaal... je zou kunnen overwegen een nieuwe e-mail-adres te nemen en nooit meer naar de oude te kijken. Maar dat is wel een heel rigoureuze maatregel.
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing