Wat zijn de eisen voor een gebruikersnaam bij DigiD?
Ik ben dus mijn gebruikersnaam van DigiD vergeten, handige manier om te achterhalen wat ik destijds is bedacht is adhv de eisen van een gebruikersnaam.
ronron1212
RonAchternaam!
Ron Achternaam
Ron Achternaam1212
Ron Achternaam1212!
Ron_Achternaam
ronachternaam Ga maar door. Wel nu weet je niet meer welke je gebruikt heb bij een specifieke dienst. Maar je weet wel dat er per se een leesteken in MOET zitten van die dienst, dan is RonAchternaam!, Ron_Achternaam en Ron Achternaam1212! nog mogelijk. Of als je weet dat hoofdletters niet mogen zijn er weer andere mogelijkheden. Daarom is dit een valide vraag, net als de reactie van Sanskelotje valide is. Jouw opmerking is pas van belang als het zoeken/proberen op niks uitdraait. Echter is het bij Digid een paar dagen wachten omdat ze veel via post doen. Proberen is dan soms sneller, proberen MET weten wat mogelijk is, nog sneller.
Als je je gebruikersnaam niet meer weet is het handig om te weten wat de regels zijn voor het aanmaken voor een gebruikersnaam om zo je gebruikersnaam makkelijker te herinneren (je verlaagt het aantal mogelijke gebruikersnamen). Wees blij dat we de tijd nemen om zulke dingen stap voor stap uit te leggen aan je. In plaats van onzinnige nietszeggende 1-zinsreacties te plaatsen.
Logisch, het zou vreemd zijn als bijv. Jan_Smid probeert in te loggen en dat om 2 of andere reden niet lukt (bijv. wachtwoord vergeten), en dat een paar keer herhaalt, dat dan Jan.Smid of JanSmid, die zijn wachtwoord wel weet, er niet in komt. Bij mijn bank is dat precies zo. Sterker nog: daar wordt bij een onbekende gebruikersnaam helemaal niet geblokkeerd, hoe vaak ik het ook probeer. Ik heb dat eens gedaan om een blokkade te forceren, omdat de normale manier van wachtwoordherstel niet werkte. Of het nog kan, weet ik niet. Iemand met slechte bedoelingen zou ermee alle J.Smidtjes (B_deVriesjes enz.) af kunnen gaan, en overal de top 3 waardeloze wachtwoorden proberen, tot hij beet heeft. Maar dat is dan een uitslover, die geholpen wordt door onnozelaars. En overmaken kan dan nog steeds niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.