Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik mijn WiFi aan doe krijg ik steeds een melding (zie foto) er staat dat ik gescammed ben wat moet ik doen?

Ik heb een keer mijn DNS nummer veranderd voor een spel via YouTube volgens mij is dit fout gegaan

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je bent niet gescammed. Er staat namelijk niet dat je gescammed bent.

Er staat dat je gebruik maakt van een gratis DNS-server. Die doet gewoon wat hij moet doen. De server is gratis - dus ALLEEN als jij hebt betaald om die server te gebruiken, ben je gescammed. Maar dan nog is er niets aan de hand. ALS je al hebt betaald, heb je iemand betaald die jou iets heeft gegeven dat je ook gratis had kunnen krijgen.

Toegevoegd na 3 minuten:

Overigens, los van het feit of jij hebt betaald (zo ja, dan ben je gescammed; zo nee, dan is er niets aan de hand), blijft de vraag of jouw alternatieve DNS-server wel betrouwbaar is.

Je hebt jouw lot in handen gelegd van de maker van deze DNS-server. Als die maker kwaadwillend is, kan hij jou naar willekeurige sites sturen, ook als jij heel gewoon naar een heel normale site wilt gaan. Dat kan hij zelfs doen zonder dat jij dat in de gaten hebt.

Gebruik dergelijke alternatieve DNS-servers dus alleen wanneer je zeker weet dat ze betrouwbaar zijn, en dat je er echt iets aan hebt.

De direct in het oog springende taalfout doet vermoeden dat hier geen professional aan het werk is geweest. Ook de bewering dat het gebruik van C++ een garantie zou zijn dat de server snel is en niet overvol kan raken, is duidelijk onjuist: C++ geeft geen garantie voor snelheid, je kunt juist heel trage constructies programmeren in C++. En overvol raken is juist heel eenvoudig met C++, want de kans op 'memory leaks' is juist vrij groot.

Cryofiel
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing