Waardoor zou het kunnen komen dat mijn smartphone telkens de WiFi-verbinding verliest?
Mijn smartphone (Samsung Galaxy Note 3 neo) verliest in huis telkens de WiFi-connectie, terwijl ik bij wijze van spreken bijna op m'n Fritzbox zit. Nou maakt me dat financieel gezien niet zo heel veel uit, want mijn internetbundel is gelukkig wel dermate ruim dat ik daardoor niet in de problemen kom, maar ik vraag me wel af hoe dat nou steeds komt? Wat ik ook nogal typerend vind: als ik mijn nota van de provider erop nakijk zie ik daarop dat mijn smartphone soms dagen achtereen tot op de minuut op dezelfde tijd contact maakt met het mobiele netwerk, vaak ook middenin de nacht als ik zeker weten gewoon in m'n nest lig. Kan zomaar 5 dagen achtereen zijn, om daarna voor enkele dagen een ander tijdstip te kiezen waarop op het mobiele netwerk wordt overgeschakeld.
Voor de volledigheid: software van de Fritzbox 7390 is geüpdatet.
In de keuken heb ik een WiFi-extender van Fritzbox om het signaal te versterken naar de slaapkamer (grenzend aan de keuken op de begane grond) en de tuin.
Ik heb tv, vaste telefoon en internet in één pakket van Xs4all en mobiele telefonie van KPN.
Iemand enig idee wat hier de de oorzaak van zou kunnen zijn?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.