Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag stichting BREIN zomaar mijn NAW opvragen bij mijn internet provider?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
966
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze volgen de regels van het College bescherming persoonsgegevens. Als ze je gegevens bij de provider opvragen is er al een verdenking van piraterij.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja hoor dat mag.

Of jouw provider dan jouw gegevens aan hun doorspeelt is een tweede.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen staat vrij, zoals mijn voorgangster al aangeeft.

Antwoord geven echter niet, de meeste providers in Nederland zullen zich met hand en tand verzetten tegen dit soort verzoeken, tenzij een rechter bepaalt dat het moet.

Dit is echter geen harde garantie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat mag BREIN niet (van de rechter).

BREIN wordt onder andere beschuldigd de privacy van internetgebruikers aan te tasten door gegevens van IP-adressen op te vragen. In een vonnis oordeelde de rechter dat de gebruikte methode om aan de IP-adressen te komen in strijd was met de privacyregels.

Ook wordt BREIN beschuldigd de vrijheid van meningsuiting te willen dwarsbomen door alle internetproviders te dagvaarden met de eis een bepaalde website te blokkeren[6]. Dit zou een precedent kunnen scheppen waardoor de vrijheid van meningsuiting in gevaar zou komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding