Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke site kan ik gebruiken om 4 Gb aan materiaal (in een keer) te uploaden?

Dit zodat anderen het kunnen downloaden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

bij adrive.com kan je gratis een 50Gb account krijgen.
Oploaden en je inloggegevens doorgeven.

Toegevoegd na 1 minuut:
bij dropbox.com heb je een public folder waardoor je niet je gehele account open hoeft te stellen voor iedereen. Nadeel is dat het gratis account bij dropbox "maar" 2Gb is.
15 jaar geleden
Je zou het ook kunnen proberen met Microsoft Skydrive. Hiervoor meldt je je aan met een Windows Live account die je gratis kunt aanmaken. Als je al een hotmail account hebt, dan kan je dat account ook gebruiken.

Na aanmelding kan je tot 25 GB gratis uploaden. Zet je het in de map openbaar dan kan iedereen er bij, anders kan je een link sturen en iemand uitnodigen. Diegene kan je toevoegen zodat je alleen tussen bepaalde personen de bestanden kunt delen.

In de tweede link staat een beschrijving hoe het werkt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als het mogelijk is zou je het bestand eventueel in verschillende delen kunnen splitsen, bijvoorbeeld met Winzip.

Om grote bestanden te delen kan je ook UseNet (nieusgroepen) gebruiken, maar dan moeten de bestanden ook in stukken worden geknipt en als je niet bekend met met useNet dan is dit geen handige optie. Daarnaast zijn de bestanden dan helemaal openbaar, iedereen kan er bij.

Er is ook een mogelijkheid om peer-to-peer software te gebruiken waarbij de mensen het van jouw PC kunnen downloaden. Ik ben hier zelf niet zo weg van. Ik deel zelf vaak met mijn collegea snel bestanden via mijn SkyDrive.

Toegevoegd na 22 minuten:
NB. Als je de Skydrive hebt aangemaakt sleep je het bestand of bestanden naar een map en geef je op wie het mag zien. Je kunt gewoon een e-mail adres intypen, dan krijgt degene een bericht dat hij/zij die map mag bekijken. heeft diegene nog geen Windows Live account dan kan hij/zij die ook meteen aanmaken en wordt daarna automatisch op he skydrive ingelogd.

Met Skydrive kan je ook rechten geven aan anderen dat zij bestanden mogen plaatsen. Zo kan je ook samenwerken.

Toegevoegd na 5 dagen:
------------------
Misschien kan je eens kijken naar Rapidshare. Het maximum aan upload is daar 200 MB. Ook zij raden het splitsen van Archives (winzip/winrar) aan.

Persoonlijk vind ik de Microsoft Service wat makkelijker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing