Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heeft een powerline adapter een geaard stopcontact nodig?

Ik wil een powerline-adapter aanschaffen maar na nader onderzoek blijkt dat ik in mijn kamer geen geaard stopcontact heb, wat dus betekent dat het niet zo goed werkt. Een repeater is niet ideaal ivm bereik van de router en plaatsing van stopcontacten.

Waarom heeft deze een geaard contact nodig, en kan ik een niet-geaard contact ombouwen? (We hebben een geaarde in de badkamer maar daar kan 'ie niet echt)

De router / meterkast staan rechtsvoor in het huis, beneden, en de plek van de adapter is linksachter en boven, zo ver als je kunt van de router dus, en dan heeft en repeater geen zin..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De allernieuwste powerlineadaptors kunnen hoge snelheden realiseren via het lichtnet. Maar alleen als beide adaptors gebruik kunnen maken van dezelfde randaarde. Het antwoord is dus 'ja'.
Dit heeft niets met veiligheid te maken. De aarde speelt een rol bij het datatransport.
Een voorbeeld is de Devolo dLan 1200+ . Zonder aarde is het weggegooid geld om zo een dure set te kopen.
escape
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat heeft hij ook niet nodig: ik heb hier powerline adapters van Netgear, die hebben aan de achterkant alleen een "platte stekker".
Dat geldt voor de meeste hiervan. Als jij er eentje hebt gevonden die een geaard stopcontact nodig heeft, kijk dan gewoon even verder. Er zijn er genoeg die dat niet nodig hebben.
Het KAN trouwens wel gewoon in een geaard stopcontact, want het is een " platte stekker".
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing