Waarom heeft een powerline adapter een geaard stopcontact nodig?
Ik wil een powerline-adapter aanschaffen maar na nader onderzoek blijkt dat ik in mijn kamer geen geaard stopcontact heb, wat dus betekent dat het niet zo goed werkt. Een repeater is niet ideaal ivm bereik van de router en plaatsing van stopcontacten.
Waarom heeft deze een geaard contact nodig, en kan ik een niet-geaard contact ombouwen? (We hebben een geaarde in de badkamer maar daar kan 'ie niet echt)
De router / meterkast staan rechtsvoor in het huis, beneden, en de plek van de adapter is linksachter en boven, zo ver als je kunt van de router dus, en dan heeft en repeater geen zin..
draadtrekker voldoende lengte
Nieuw geaarde stopcontact.
en voldoende lengte aarde draad naar de dichtsbijzijnde lasdoos met aarde draad ps het doet er niet doe waar de aarde draad naar toe gaat dat mag een andere lasdoos zijn dan waar de andere 2 draden naar toe gaan
eventueel moet je hem een doos doortrekken mocht je onverwijld niet in staat zijn om 1 losse draad te trekken.
dan is het handig alle draden er uit te halen
dan heb je eventueel wel een extra lengte blauw en bruin nodig
mocht de oude draad te kort worden. ik weet niet of het werkt of minder goed werkt met een aarde draad op een cv buis aan te sluiten
maar valt te proberen
alleen zorgen dat de verbinding echt goed verbinding maakt dus verf er tussen kan niet
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.