Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn laptop geschikt maken voor WiFi 5 GHz?

Mijn laptop (HP Pavilion) is geschikt voor 2,4 GHz en ontvangt dan ± 30 Mb/s. Mijn provider levert 50 Mbs en mij mijn modem levert (d.m.v. een LAN-brug) ook 50 GHz. (Gemeten met m'n iPhone.)
Ik heb op internet USB-adapters voor 5 GHz gezien.

Is het waar dat met zo'n adapter mijn laptop geschikt wordt voor ontvangst van de 5 GHz snelheid? Of betekent het alleen maar dat mijn laptop de 5 GHz-bron weer kan vinden? (En dan met 2,4 GHz verwerkt.)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat vaar HP Pavilion heb je?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
15-P241ND

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Nee, je laptop is geschikt voor 2.4 GHz. Tuurlijk kan je een adapter(dongel) aanschaffen om wel deze frequentie te kunnen bereiken. Mits je router/combi-modem ook 5 GHz WiFi ondersteunt, maar zoals ik lees is dat wel het geval. Overigens kan 2.4 GHz wel 54 megabits per seconde halen, maar het kan zijn dat je router/combi-modem niet ondersteunt. Kijk eventjes in de instellingen van je router/combi-modem, hopelijk is dat het geval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor je reactie!
Maar ik heb de moed opgegeven. Ik heb sinds kort een USB-adapter voor m'n oudere desk-top (W7), maar in m'n W8.1 laptop heeft die geen resultaat.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image