Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik zorgen dat links op een website weer werken?

Sinds kort heb ik gemerkt dat op verschillende websites hyperlinks niet meer werken op mijn computer. Ik druk dan bijvoorbeeld op de knop inloggen, maar er gebeurd niks. Het helpt niet om van internetbrowser te wisselen (ik gebruik standaard google Chroome, en heb het ook in internet explorer geprobeerd). Kan iemand mij helpen? Want het is zwaar vervelend.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Wellicht is er iets mis met je DNS-instellingen? Die zorgen ervoor dat een www-adres wordt vertaald in een IP-adres, waarmee je pas echt contact kunt leggen met de daadwerkelijke website. Als daar iets fout gaat, kan jouw computer de locatie van de website waar je naar op zoek bent, niet vinden. Mogelijke oplossingen voor dit probleem:
- leeg of verwijder het hosts-bestand op je computer
- reset de DNS-instellingen / cache op je computer
- laat je computer verbinding maken met een andere DNS-server dan 'ie nu doet, bijvoorbeeld 8.8.8.8 (van Google)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat je ook kan doen, is kijken of de links wel naar de juiste bron toe verwijzen. Dat doe je door de bron te bekijken van de website. De basis in html zou moeten zijn:

Waarbij = een webadres zoals www.startpagina.nl en waarbij een generieke naam kan zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing