Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan het dat mijn ps4 geen verbinding wil maken met mijn 2e router?

hallo,

ik heb een playstation 4, waarmee ik altijd goede draadloze verbinding had, maar nu maakt mijn ps4 geen verbinding meer (dns-fout), dit is gebeurd nadat mijn router opnieuw is ingesteld.

iemand tips?

bedankt voor de hulp

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
995
capthavoc
8 jaar geleden
Welke router is nu opnieuw ingesteld de
eerste of de tweede ? heb je zelf in het verleden die router ingesteld ?
of heeft iemand dat voor je gedaan ? wellicht moet je de pasword opnieuw invoeren
op de PS 4 ?
capthavoc
8 jaar geleden
snelle probeer tip
ik ga er even vanuit dat je op de tweede router maar 1 kabel hebt zitten ?
vermoedelijk zit deze in de hoofdpoort ?
heb je om het te resetten dis misschien de kabel los gehaald en terug gezet ? zet deze ene kabel eens op een andere poort en reboot beide routers. op deze manier hoef je niet in het menu van de routers te knoeien. als SSID en WW van je wireless standaard zijn dan moet het werken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reactie, maar het bleek te zijn dat de router (of ik ben het tussendoor vergeten) niet had opgeslagen dat ik op de 2e router de DHCP volledig uit wou zetten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Allemaal flauwekulletjes van Beer56....
Statisch of dynamische DNS toewijzingen hebben hier niets mee te maken.... Het is immers een request wat je VERSTUURT, en dat dynamische deel slaat op dat je extern IP adres steeds wijzigt bij je provider, maar je wilt wel dat mensen je kunnen blijven vinden op internet via DNS, en dan kies je voor een zogenaamde DynDNS.
Op je tweede router moet je gewoon de DNS forwarden naar je 1e router, of poort 53 doorzetten, óf in je DHCP regels zetten dat je DNS server(van je eerste router of van je provider) zus en zo is (in xxx.xxx.xxx.xxx formaat)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat komt dan doordat je je router waarschijnlijk op een vast dns (DynamicNameServer) hebt ingesteld en deze dus niet meer automatisch een DNS laat toewijzen aan verbindingzoekende apparaten.

Om dit op te lossen moet je je Playstation ook instellen op hetzelfde DNS adres als dat je op de router hebt ingesteld en aangeven dat dit een statisch adres is, dus niet meer verandert.

Je kunt ook de router weer terug instellen op automatische (dynamic) toewijzing, maar dan kan in principe ieder apparaat van buiten weer toegang krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reactie, maar het bleek te zijn dat de router (of ik ben het tussendoor vergeten) niet had opgeslagen dat ik op de 2e router de DHCP volledig uit wou zetten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding