Bij slechte ADSL-verbinding; moet KPN dan een kabel vervangen?
Bij het bedrijf waar ik werk hebben wij een aantal telefoonlijnen tot onze beschikking. De kabel die wordt gebruikt voor het internet is van een slechte kwaliteit. We zijn al een keer van 8 mbit naar 6 mbit gegaan om een stabielere verbinding te krijgen, want we zouden te ver van de wijkcentrale af zijn. Nog steeds hebben we een slechte verbinding, vooral als het regent.
Nu wil onze telecomprovider nogmaals de verbinding downgraden naar 4 mbit, wat niet wenselijk is, aangezien we met 20 man in het bedrijf en een aantal mensen moeten ook nog wel eens thuis werken via VPN.
Is KPN (of onze telecomprovider) verplicht om een nieuwe kabel aan te leggen?
Wat voor oplossingen zijn mogelijk?
En als er geen kabel (van bijv. Ziggo) ligt, zal Ziggo dan een kabel moeten aanleggen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mvg,
Tachyon
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.