Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een domeindoorverwijzing ongedaan bij mijndomein.nl of met DNS?

Ik heb een tijdje geleden mijn eigen domeinnaam door mijn server mijndomein.nl laten doorverwijzen naar mijn webwinkel. Deze heeft inmiddels een eigen domeinnaam en ik wil de doorverwijzing van mijn eigen domein naar de webwinkel ongedaan maken, maar het lukt mij niet om dat via mijndomein.nl te doen.

Op mijn vraag daarover werd mij gezegd dat ik dan de dns instellingen moest herstellen naar de standaardwaarden, maar ook dit werkt niet. Mijn domeinnaam blijft gewoon doorverwijzen naar de webwinkel.

Hoe kan ik dit oplossen en deze doorverwijzing dan wel ongedaan maken? Ik heb verder geen verstand van dns en durf er dan ook handmatig niks in te veranderen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Webwinkeldomein:
Je kan de nieuwe domeinnaam niet zelf koppelen, dat moet de webshop-host voor jou doen. Vermoedelijk is dit domein net actief geworden en staat deze nog tijdelijk doorgeschakeld op de hoofdpagina van de webwinkelprovider. Ik zou even een ticket indienen om de koppeling naar jouw webwinkel te activeren.

"Verhuis uw domein naar ons. Wij kunnen uw domein dan rechtstreeks koppelen aan de webwinkel. Uw klanten blijven dan in de adresbalk uw domeinnaam zien.
Let op: Deze optie (2) kan alléén met de professional versie en er komen dan géén extra kosten bij. De domeinnaam zit namelijk al inbegrepen in het professional pakket. Uw e-mail zal dan ook via onze server gaan lopen. "

"Losse" Domein
Je oude domeinnaam kun je ontkoppelen deze staat nu als 'domein doorverwijzen' ingesteld. Dat is waarom de DNS aanpassingen niet leiden tot een ander resultaat.

Na/tijdens het ontkoppelen van de domeinnaam stel de doorverwijzing naar je hostingpakket weer in.

Hierna kun je op je hostingpakket een tijdelijk pagina plaatsen die aandacht geeft aan je shop, zodat klanten via de oude naam je webshop nog vinden kunnen.

Als je een nieuwe site gaat bouwen dan kun je die link daar ook nog op laten zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing