Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe los ik mijn internet probleem op windows 8.1?

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe laptop een Lenovo Thinkpad W450 met windows 8.1. Ik ben zeer tevreden over deze laptop alleen zit ik met de volgende problemen. Ik speel graag spelletjes en soms download ik wel het een of ander. Als ik een torrent van internet download met een grootte van 1563 KB stopt hij met downloaden na 260 KB. Na meerdere pogingen is het me gelukt en open ik het bestand in bittorrent. Na 4,1% stopt hij met downloaden en gaat hij niet verder (ook niet wanneer de firewall uit is gezet).

Als ik een spel speel via het internet www.speeleiland.nl doet hij het gewoon zonder problemen. Maar speel ik nuclear down, World of warcraft wat dan ook, heb ik weer veel problemen (vaak disconnected).

Het rare is als deze spellen worden gedownload via Battle.net of Steam wat grote bestanden zijn (WoW uit mijn hoofd rond de 30 GB) deze binnen no time gedownload zijn.

Heeft iemand ervaring met deze problemen? en kan iemand mij hier helpen?
Zelf weet ik wel het een en ander van computers en dowloaden. Op mijn oude laptop heb ik geen problemen dus aan de Wifi thuis ligt het niet. Ook bij vrienden thuis kamp ik met dezelfde problemen. Het ligt volgens mij aan windows 8.1 maar waar?

Toegevoegd na 5 minuten:
problemen over wifi en met de kabel (LAN)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Test het eens met bekabeld internet, lost vaak een hoop problemen op. Kijk anders naar de drivers/updates van drivers voor je netwerk-adapter, moederbord, en misschien zelfs de BIOS. Ondersteund je router 2,4 GHz of 5 GHz functie, kan je ook nog kijken. Er zijn nog meerdere opties in je wifi modem/router aan te passen. zoals bijvoorbeeld 802.11 B/G/N naar 802.11 B/G te veranderen. Mag ik vragen welke router/modem je gebruikt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik vermoed niet dat dit aan Windows 8.1 zelf ligt. Het kan echter wel liggen aan bijv. een instelling van een firewall of virusscanner. Wellicht kunt u het eens testen door deze (tijdelijk) uit te schakelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sowieso zou ik geen torrents downloaded is hartstikke illegaal en de straffen zijn niet leuk De straffen variëren van zes maanden tot 1 jaar gevangenisstraf of een geldboete van de 2e, 3e, 4e of 5e categorie. De hoogte van deze boetes zijn:
Tweede €3.700
Derde €7.400
Vierde €18.500
Vijfde €74.000
Voor het bedrijfsmatig downloaden en/of uploaden via de illegale weg, kan de gevangenisstraf oplopen tot vier jaar cel en boetes tot wel 45.000 euro.
Maar dat ter zijde ik zou het netwerk vergeten en dan kijken of hij wel werkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als dat niet werkt probeer de netwerk adapter opnieuw instellen.
Als dat niet werkt run een opstartscan van je antivirus dit duurt even maar dit verhelpt echt heel veel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing