Aan welke factoren kan het allemaal liggen dat ik geen IPv6-adressen kan bereiken?
Ik zit hier in het buitenland op een Wi-Fi router die (ik geloof) via 4G-modem(dat is dus niet via een mobiele provider, maar via een lokale provider) verbinding maakt met het internet.
Ik probeerde even te testen( http://ipv6-test.com/ ) op Chrome en Firefox en kreeg voornamelijk 0-4 op IPv6 bereikbaarheid.
Nu is de vraag welke factoren hebben invloed op het kunnen bereiken van IPv6. En welke veranderingen zal dat teweeg gaan brengen op consumentenniveau? Zullen straks mensen met verouderde apparatuur IPv6 niet kunnen bereiken? Zullen providers straks allerlei oude modems/routers moeten gaan vervangen? Zijn er straks laptops/desktops of gekker tablets/smartphones die straks niet op IPv6 kunnen vanwege oude netwerkmodules?
Is er nog een instelling in browsers/OS die veranderd kan/moet worden? Ik lees in wat artikelen dat ik op chrome op deze pagina chrome://net-internals/#dns wat moet veranderen, maar daar zie ik niets om te veranderen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.