Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn internet snelheid is minder dan het hoort te zijn, hoe kan dat en wat kan ik hier aan doen?

Hallo,

Ik heb via Ziggo een alles-in-1 abonnement plus. Mijn internetsnelheid zou moeten zijn:

Download: 90mb
Upload: 9mb

Doe ik de test via Ziggo over mijn snelheid (ook op andere sites gedaan voor de zekerheid) kom ik op:

Download: 52.65mb
Upload: 8.7mb

De upload snelheid is mij verder prima, alleen de download snelheid is toch wel een stukje lager dan 90mb. Mijn wifi-kastje staat in de meterkast (beneden) en ik gebruik mijn internet vaak ook beneden (overigens heb ik boven (1 verdieping hoger) heel slecht bereik). Weet iemand hoe dit kan en heeft iemand ook een oplossing of een tip?

Alvast bedankt =)!!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De snelheden die een provider opgeeft zijn de maximale snelheden. Je zult dan ook in een contract zien dat er staat "tot 90Mbs".
In de praktijk wordt die snelheid niet of zelden gehaald. Als je met WiFi werkt dan kan het zijn dat dat bij lange na niet gehaald wordt maar dat ligt aan allerlei andere factoren en heeft niets met je provider te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kan op www.breedbandwinkel.nl je verwachte snelheid zien,vull je post code en huis nummer in en klick op zoek aanbiedingen ga naar je abonnement(alles- in-1plus ziggo)ga naar internet onder downloadsnelheid klick op (i) informatie, daar kan je percies zien wat is haalbaar op jouw adres,
met kabel internet snelheiden kan iets afwijken maar 52mb vind ik erg laag dus contact neemen met jouw provider.
slecht wifi bereikt kan verschilend oorzaak hebben ,als het goed is heb je Ubee EVW3200 WiFi-modemrouter Ziggo dit is een dual band router,log in je router en zorg dat frequentie op 2.4 ghz staat dan heb je beter bereik ,success .
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing