Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar maak ik het best een blog?

Hoe maak ik mijn eigen blog! En het liefst gratis

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Daar zijn duizenden manieren voor. Grofweg kan je het indelen in twee typen:
Je kan alles zelf beheren (eigen domeinnaam en eigen installatie van blogsoftware hosten) of je kan een dienst als Blogspot of Wordpress.com (de hosted variant van Wordpress) gebruiken.

Die laatste (blogspot en wordpress) bieden je een subdomein aan, zoals jantje.blogspot.com of jantje.wordpress.com en daar kan je naar hartelust bloggen.

Wil je een uniek blog en de layout volledige zelf kunnen beheren? Dan kan je het beste zelf je eigen installatie hosten, maar daar komen wel kleine kosten (althans even er vnauit gaan dat je niks complexs wil en je bezoekersstromen niet dusdanig groot zullen zijn) bij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat dacht je van Tumblr? Hierop kan je je helemaal uitleven met tekst, video, foto chat etc. Als je toevallig ook nog een beetje handig bent met html. kan je helemaal je gang gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf heb ik ook een blog sinds kort. Ik had al sinds 2010 een blog, maar ik gebruikte die niet meer sinds 2012. Ik gebruik WordPress van wordpress.org. Dat moet je uploaden naar je webhost, ik heb als webhost Hostinger.nl. Dat is gratis. Ik heb met de plugin Jetpack Wordpress met Wordpress.com gecombineerd, zodat ik veel meer functies heb. In het begin denk je misschien: "Pff, waar ben ik aan begonnen!", maar daarna wordt het makkelijker. Als domein gebruik ik .tk als TLD (.nl en .com zijn ook TLDs). Via dot.tk kun je een gratis .tk-domein aanvragen en die doormiddel van nameservers (gewoon invullen van informatie van Hostinger, je hoeft zelf dan niks anders te doen) te koppelen. Ik gebruik voor het geval als mijn blog offline is ook nog CloudFlare.com. Een gratis dienst waar je je website sneller mee kunt maken en je website blijft ook nog online als de servers van Hostinger niet online zijn. Succes! Heb je vragen, stel ze gerust, ik heb ervaring!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoek een gratis hostingprovider waar je aan de slag kan gaan met een cms zoals wordpress of drupal. Vraagt misschien wat meer werk maar kan je het toch een beetje aanpakken zoals je zelf wilt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing