Waarom valt mijn internetverbinding uit?
Ik heb kabelinternet via Ziggo. Het signaal komt binnen via het Motorola-kabelmodem en vandaar gaat er een ethernetkabel naar mijn pc. Op deze manier gaat alles goed en blijft de verbinding intact.
Echter heb ik nu een draadloze router gekocht. Nu gaat er dus een ethernetkabel van de kabelmodem naar de WAN-poort van de router, en van de router gaat er een ethernetkabel naar de pc. In deze opstelling valt om de zoveel tijd (zeg, een paar uur) de internetverbinding weg.
Als ik de router of modem even van de stroom afhaal en daarna weer inschakel, kan ik weer gewoon internetten. Alle verbindingslampjes op het modem blijven ook gewoon branden, dus het signaal krijg ik gewoon goed binnen.
Herkent iemand dit, en weet er iemand een oplossing? Nog even wat details: provider Ziggo, kabelmodem Motorola, draadloze router is een Netgear WGT624v3 en pc draait op Windows Ultimate 64-bit. Verbinding komt tot stand via DHCP.