Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom valt mijn internetverbinding uit?

Ik heb kabelinternet via Ziggo. Het signaal komt binnen via het Motorola-kabelmodem en vandaar gaat er een ethernetkabel naar mijn pc. Op deze manier gaat alles goed en blijft de verbinding intact.

Echter heb ik nu een draadloze router gekocht. Nu gaat er dus een ethernetkabel van de kabelmodem naar de WAN-poort van de router, en van de router gaat er een ethernetkabel naar de pc. In deze opstelling valt om de zoveel tijd (zeg, een paar uur) de internetverbinding weg.

Als ik de router of modem even van de stroom afhaal en daarna weer inschakel, kan ik weer gewoon internetten. Alle verbindingslampjes op het modem blijven ook gewoon branden, dus het signaal krijg ik gewoon goed binnen.

Herkent iemand dit, en weet er iemand een oplossing? Nog even wat details: provider Ziggo, kabelmodem Motorola, draadloze router is een Netgear WGT624v3 en pc draait op Windows Ultimate 64-bit. Verbinding komt tot stand via DHCP.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

let in elk geval even op de lampjes van het modem ik vermoed dat daar het probleem niet ligt.
je zegt een draadloze router te hebben gekocht en toch gaat er dus een draad naar de pc ?
is geen probleem hoor.
maar probeer deze eens aangezien ik vermoed dat je modem van ziggo ook al een router is
een router achter een router kan wel eens lastig zijn
steek de netwerkkabel die vanaf je ziggo modem komt eens niet in de wan poort maar in een normale poort
je zet de linksys daarmee eigenlijk in switch
zodat de dubbele router gedeelte uit de loop is
Aan de kabel die loopt van je linksys router naar de pc hoef je niets te doen wellicht even extra aandrukken of zo

succes
capthavoc
15 jaar geleden
Ik heb ook Ziggo met draadloze router. Af en toe valt de verbinding weg. En net zoals jij moet ik hem er even uithalen en instoppen. Of niet. Want als ik niks doe is de verbinding ook na één of twee minuten terug.
Ik denk er verder niet over na, want volgens mij is het een probleempje of foutje bij de provider en niet bij ons.
Het is niet de moeite om er over te bellen naar Ziggo, want de verbinding wordt maar heel even onderbroken.
Kan je even een plasje doen of een kopje koffie zetten :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien zitten de adresreeksen van het modem en de router elkaar in de weg.

Meestal worden er voor het netwerk achter een modem of router zgn. private IP-adressen gebruikt. Hiervoor zijn in de TCP/IP specificaties twee reeksen opgenomen. De ene reeks loopt van IP-adres 192.168.0.0 tot en met 192.168.255.255, de andere reeks van 10.0.0.0 tot en met 10.255.255.255.

Vermoedelijk doen zowel de router als het modem aan DHCP voor het toekennen van de IP-adressen. Gewoonlijk is een IP-Lease tijdelijk (het adres wordt voor een bepaalde duur toegekend), maar zolang het apparaat niet uitgaat wordt de lease verlengd.

Je kunt in de configuratie van je router kijken of de WAN-poort in dezelfde adresrange zit als je PC. Wanneer dit het geval is zou je de DHCP-reeks van de router op de andere reeks kunnen instellen. Een alternatief is om wel in dezelfde reeks te blijven, maar een ander bereik in te stellen voor de DHCP.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing