Waarom verplichten bedrijven je om bij online inloggen wachtwoorden op een bepaalde manier te maken?
Ik word daar zo schijt ziek van.
Wachtwoord moet bestaan uit, minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer, 1 kleine letter, 1 leesteken, minimaal 7 tekens maximaal 9.
Hierdoor vergeet ik steeds mijn wachtwoorden.
Ik heb een joekel van een wachtwoord waar alles in zit, maar die mag meestal niet, want die is te lang.
Dan heb ik wat kortere die mogen dan ook weer niet want er zit geen hoofdletter in.
Volgens mij heeft het totaal geen zin om dit te verplichten al heb je een wachtwoord van 1000 verschillende tekens, zo lang mensen slecht met hun wachtwoorden om gaan en hun computers niet fatsoenlijk beschermen zijn ze sowieso kwetsbaar.
Ik heb heel lang het wachtwoord Fleuren34? gehad. Wie moet dat raden?
Ik was toen de tijd verliefd op een vent en dat was zijn achternaam. Iemand die mij niet kent zou dat nooit geweten hebben. Iemand die mij wel kent, moet dan nog bedenken "Goh zou het een hoofdletter hebben, welke cijfers zitten er mogelijk bij, zit er een leesteken bij?" de 34 refereert naar niets en mensen verwachten een ! dus kies ik een ?
Maar die heeft 10 tekens dus mag ik hem regelmatig niet gebruiken.
Dus wat is het doel en waarom verplicht niet iedereen hetzelfde? En gewoon zonder maximaal aantal tekens, een minimaal kan ik begrijpen.